Dr. Sascha Dornbusch

Angestellt, Director Marketing International, The Berner Group

Köln, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Unternehmensentwicklung
Strategische Markenführung
Innovation Management
Strategieentwicklung
Marketing-Strategie
General Management
Consulting
Brand Management
Design Thinking
Corporate Development
Key Note Speaker
Blue Ocean Strategie
Marke
Strategisches Marketing
Integriertes Marketing
Management
Unternehmensführung
Markenpositionierung
Social Media Strategie
Produktmanagement
Projektplanung
Produktportfolio
Strategieberatung
M&A
Customer Journey
Key Account Betreuung
Sales
Visionär
Querdenken
Umsetzungsstärke
Ergebnisorientierung
Präsentationsstärke
Digitalstrategie
Digitalisierung von Geschäftsprozessen
Disruption
PR
Corporate Communications
Pages
MS Project
Strategie
BWL
Englische Sprache

Werdegang

Berufserfahrung von Sascha Dornbusch

  • Bis heute 4 Jahre und 4 Monate, seit Feb. 2020

    Director Marketing International

    The Berner Group
  • 1 Jahr und 2 Monate, Dez. 2018 - Jan. 2020

    International Key Account Management

    Grohe AG

    Strategische und operative Steuerung von internationalen Key Accounts

  • 3 Jahre und 5 Monate, Sep. 2016 - Jan. 2020

    Director Global Brand

    Grohe AG

    Erfolgreiche strategische (Neu-) Ausrichtung der Marke GROHE sowie aller Sub-Marken und deren abgestimmte Umsetzung im Konzern. Weltweite Führung der Kernmarke entlang aller Kundenkontaktpunkte. Entwicklung sämtlicher globaler 360° Kommunikationskampagnen. Neuausrichtung des US Produktportfolios sowie Steuerung zentraler PR Projekte. Leitung des Gruppenprojektes zur Neuausrichtung der GROHE Verpackungstrategie sowie Entwicklung und Implementierung eines weltweiten Content Management Ansatzes

  • 4 Jahre und 8 Monate, Jan. 2012 - Aug. 2016

    Director Brand & Communication

    dorma+kaba International Holding GmbH

    Successfully turning a product focused manufacturing company into a brand focused organization. Assessing, defining, positioning and implementing the core brand to become the most recognized brand in the industry. Re-defining the holistic cross-media marketing approach to maximize effectiveness and leverage efficiency opportunities on a global scale. Leading in an international matrix organization with innovative and pragmatic approaches.

  • 2 Jahre und 9 Monate, Apr. 2009 - Dez. 2011

    Head of Marketing Brand Division Vaillant / Saunier Duval

    Vaillant Group

    Strategic positioning of premium core-brand, covering entire marketing mix. Global definition and implementation of brand portfolio and alignment strategy. Project selection: portfolio-definition, product-design, corporate design, Social Media, new product naming structure, development and implementation of customer loyalty program

  • 1 Jahr und 1 Monat, Apr. 2008 - Apr. 2009

    Manager Group Strategy / M&A

    Vaillant Group

    Project focus on M&A as well as business line strategies

  • 1 Jahr und 3 Monate, Jan. 2007 - März 2008

    Strategy Consultant

    A.T. Kearney GmbH

    Project selection: marketing strategy, production network optimization, innovation strategy, interim management

  • 1 Jahr und 8 Monate, Mai 2005 - Dez. 2006

    Senior Manager Corporate Development

    Cognis Deutschland GmbH

    Project selection: M&A, joint-venture strategy, business unit carve-out, venture capital funding, strategic planning

  • 2 Jahre und 2 Monate, Apr. 2003 - Mai 2005

    Global Product Group Manager

    Cognis Deutschland GmbH

    Activity focus: Global production and marketing strategy, steering of cross-functional teams, transcontinental supply chain optimization, development of strategic partnerships, key account management incl. sales responsibility

  • 1 Jahr und 6 Monate, Okt. 2001 - März 2003

    Strategy Consultant

    Accenture

    Project selection: Growth- and CRM-Strategy, Outsourcing

  • 1 Jahr und 11 Monate, Okt. 1999 - Aug. 2001

    Product Manager

    Bayer AG

    Product and marketing strategy, leading cross-functional teams

Ausbildung von Sascha Dornbusch

  • 1 Jahr und 6 Monate, Juli 2000 - Dez. 2001

    Promotion

    Universität Duisburg

    E-Business, Strategie

  • 1 Jahr und 1 Monat, Okt. 1998 - Okt. 1999

    MBA

    University of Bradford Management Center

    Marketing, Strategie

  • 3 Jahre und 5 Monate, Aug. 1995 - Dez. 1998

    Betriebswirtschaftslehre

    Fachhochschule für Ökonomie und Managment, Essen

    Marketing, Unternehmensentwicklung, Strategie

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Laufen
Fotografie
Autos
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