Dr. Sascha Dornbusch
Angestellt, Director Marketing International, The Berner Group
Köln, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Sascha Dornbusch
Strategische und operative Steuerung von internationalen Key Accounts
Erfolgreiche strategische (Neu-) Ausrichtung der Marke GROHE sowie aller Sub-Marken und deren abgestimmte Umsetzung im Konzern. Weltweite Führung der Kernmarke entlang aller Kundenkontaktpunkte. Entwicklung sämtlicher globaler 360° Kommunikationskampagnen. Neuausrichtung des US Produktportfolios sowie Steuerung zentraler PR Projekte. Leitung des Gruppenprojektes zur Neuausrichtung der GROHE Verpackungstrategie sowie Entwicklung und Implementierung eines weltweiten Content Management Ansatzes
4 Jahre und 8 Monate, Jan. 2012 - Aug. 2016
Director Brand & Communication
dorma+kaba International Holding GmbH
Successfully turning a product focused manufacturing company into a brand focused organization. Assessing, defining, positioning and implementing the core brand to become the most recognized brand in the industry. Re-defining the holistic cross-media marketing approach to maximize effectiveness and leverage efficiency opportunities on a global scale. Leading in an international matrix organization with innovative and pragmatic approaches.
2 Jahre und 9 Monate, Apr. 2009 - Dez. 2011
Head of Marketing Brand Division Vaillant / Saunier Duval
Vaillant GroupStrategic positioning of premium core-brand, covering entire marketing mix. Global definition and implementation of brand portfolio and alignment strategy. Project selection: portfolio-definition, product-design, corporate design, Social Media, new product naming structure, development and implementation of customer loyalty program
Project focus on M&A as well as business line strategies
1 Jahr und 3 Monate, Jan. 2007 - März 2008
Strategy Consultant
A.T. Kearney GmbH
Project selection: marketing strategy, production network optimization, innovation strategy, interim management
1 Jahr und 8 Monate, Mai 2005 - Dez. 2006
Senior Manager Corporate Development
Cognis Deutschland GmbH
Project selection: M&A, joint-venture strategy, business unit carve-out, venture capital funding, strategic planning
2 Jahre und 2 Monate, Apr. 2003 - Mai 2005
Global Product Group Manager
Cognis Deutschland GmbH
Activity focus: Global production and marketing strategy, steering of cross-functional teams, transcontinental supply chain optimization, development of strategic partnerships, key account management incl. sales responsibility
Project selection: Growth- and CRM-Strategy, Outsourcing
1 Jahr und 11 Monate, Okt. 1999 - Aug. 2001
Product Manager
Bayer AG
Product and marketing strategy, leading cross-functional teams
Ausbildung von Sascha Dornbusch
1 Jahr und 6 Monate, Juli 2000 - Dez. 2001
Promotion
Universität Duisburg
E-Business, Strategie
1 Jahr und 1 Monat, Okt. 1998 - Okt. 1999
MBA
University of Bradford Management Center
Marketing, Strategie
3 Jahre und 5 Monate, Aug. 1995 - Dez. 1998
Betriebswirtschaftslehre
Fachhochschule für Ökonomie und Managment, Essen
Marketing, Unternehmensentwicklung, Strategie
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Französisch
Grundlagen