Felix Scherrer

Angestellt, Global Head of Insights & COO Northern-Europe, Linkfluence

Düsseldorf, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Social-Media Monitoring
Full-Service für Marktforschung und Marketingberat
Online-Forschung
Abteilungsleitung
Teamleitung
Social-Media Research
Social-Media Forschung
Kommunikationsberatung
Social-Media Marketing
Webmonitoring
Social-Media Branding
Zielgruppenanalysen im Web
Brand Image Analyse
Strategische Vertriebsunterstützung
Projektmanagement
Online-Marketing-Beratung
Online-Kommunikation
Medien-Resonanz-Analysen
Digitale Transformation
Digital Native
Vertriebsunterstützung
Netzwerkanalyse
Social Media in China
Produktion
MarTech

Werdegang

Berufserfahrung von Felix Scherrer

  • Bis heute 3 Jahre und 8 Monate, seit Nov. 2020

    Global Head of Insights & COO Northern-Europe

    Linkfluence
  • Bis heute 4 Jahre und 4 Monate, seit März 2020

    Chief Operating Officer Northern-Europe

    Linkfluence
  • 6 Monate, Okt. 2019 - März 2020

    Chief Operating Officer DACH

    linkfluence Germany GmbH
  • 1 Jahr und 8 Monate, Feb. 2018 - Sep. 2019

    Head of Operations

    linkfluence Germany GmbH

    - In charge of the Social Insight-, Media Monitoring-, and Software Empowerment department - Member of international board of VP Social Insights - Project Management - Pre-sales and sales support - Consultancy on digital communication and social media marketing strategy - Event-speaker - Research solution development

  • 2 Jahre und 6 Monate, Aug. 2015 - Jan. 2018

    Director Research

    linkfluence Germany GmbH

    - In charge of the Social Insight department - Site Management Office Mannheim (till 2017) – Switch to HQ Düsseldorf - Project Management - Pre-sales and sales support - Consultancy on digital communication and social media marketing strategy - Event-speaker - Research solution development (e.g. Digital Maturity Measurement)

  • 2 Jahre und 9 Monate, Nov. 2012 - Juli 2015

    Research Manager

    linkfluence Germany GmbH

    - Design and production of international Social Media Research Projects. o Netnographical analyses o Consumer and trend analysis o Brand tracking o Campaign tracking o Influencer identification and assessment o Crisis detection and assessment o … - Setup and usage of Social Listening Software - Adaption and implementation of “classical” Market Research methods to Social Media Research

  • 9 Monate, Feb. 2012 - Okt. 2012

    Studentische Hilfskraft / Abschlussarbeit zum Social-Media Phänomen "Shitstorm"

    linkfluence Germany GmbH

    Abschlussarbeit zum Social-Media Phänomen "Shitstorm"

  • 2011 - 2012

    Studentische Hilfskraft

    IFM MANNHEIM Die Marktpsychologen

    Gelegentliche Projektunterstützung u.A. bei Eye-Tracking Studien.

  • 6 Monatiges Praktikum in Projektmanagement, Datamanagement und Casting

Ausbildung von Felix Scherrer

  • Theodor-Heuss-Gymnasium Mühlacker

  • Markt- und Kommunikationsforschung

    HS Pforzheim (AACSB accredited)

    Bachelorarbeit zum Thema "Shitstorm"

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Latein

    -

Interessen

Marktforschung
Trends
Philosophie
Politik
Gesellschaft
Literatur
Film
neue Medien
Online Games

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z