Felix Scherrer
Angestellt, Global Head of Insights & COO Northern-Europe, Linkfluence
Düsseldorf, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Felix Scherrer
Bis heute 3 Jahre und 8 Monate, seit Nov. 2020
Global Head of Insights & COO Northern-Europe
Linkfluence- In charge of the Social Insight-, Media Monitoring-, and Software Empowerment department - Member of international board of VP Social Insights - Project Management - Pre-sales and sales support - Consultancy on digital communication and social media marketing strategy - Event-speaker - Research solution development
- In charge of the Social Insight department - Site Management Office Mannheim (till 2017) – Switch to HQ Düsseldorf - Project Management - Pre-sales and sales support - Consultancy on digital communication and social media marketing strategy - Event-speaker - Research solution development (e.g. Digital Maturity Measurement)
- Design and production of international Social Media Research Projects. o Netnographical analyses o Consumer and trend analysis o Brand tracking o Campaign tracking o Influencer identification and assessment o Crisis detection and assessment o … - Setup and usage of Social Listening Software - Adaption and implementation of “classical” Market Research methods to Social Media Research
9 Monate, Feb. 2012 - Okt. 2012
Studentische Hilfskraft / Abschlussarbeit zum Social-Media Phänomen "Shitstorm"
linkfluence Germany GmbHAbschlussarbeit zum Social-Media Phänomen "Shitstorm"
2011 - 2012
Studentische Hilfskraft
IFM MANNHEIM Die Marktpsychologen
Gelegentliche Projektunterstützung u.A. bei Eye-Tracking Studien.
6 Monatiges Praktikum in Projektmanagement, Datamanagement und Casting
Ausbildung von Felix Scherrer
Theodor-Heuss-Gymnasium Mühlacker
Markt- und Kommunikationsforschung
HS Pforzheim (AACSB accredited)
Bachelorarbeit zum Thema "Shitstorm"
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Latein
-