Tom Kubischik

ist offen für Projekte. 🔎

Selbstständig, CEO /Producer, Timecode Production

Berlin, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

über 15 Jahre Berufserfahrung im Bereich Games (PC
Handheld
Konsole
Mobile
Web)
sowie in TV-Film-Bereich. Mein Schwerpunkt liegt a
Softwareentwicklung

Werdegang

Berufserfahrung von Tom Kubischik

  • Bis heute 5 Jahre und 3 Monate, seit Apr. 2019

    CEO /Producer

    Timecode Production

    The object of my work is the production of film content. My spectrum covers conception, editing and production of content and programs of all genres for TV, cinema and web in German and international area. The spectrum of programs ranges from feature films and docudramas to serial formats, family entertainment, cinema and web productions.

  • Bis heute 9 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2015

    Shareholder

    i-mmersive

    i-mmersive provides exciting real time VR apps for mobile devices. Moreover i-mmersive produces an end to end VR System consisting of live 360° camera, operating software and Glases to fully immerse into mobile VR. i-mmersive provides different apps: 1. Real time 3D 2. 360° movies. A totally new and exciting technology. 3. 3D movie player for i-OS and Android devices. 4. Scientific real time 3D models with interaction and data analysis. 5. Holographic realtime transmissions

  • 1 Jahr und 4 Monate, Sep. 2017 - Dez. 2018

    Key Account Manager

    UDG United Digital Group

    Accountmanagement for following customers: mobile.de, eBay, DHL Digital Marketing, Onsite Marketing, e-mail Marketing

  • 8 Jahre und 1 Monat, März 2002 - März 2010

    Producer

    morgen-studios

    Tom Kubischik has been developing games for all platforms of several genres for different target groups. Along with morgen studios he has been responsible for well known games published all over the world. Amongst others games for well known brands like TKKG, Playmobil, Die Maus, Die Wilden Kerle, Pettersson und Findus, Bibi Blocksberg, Benjamin Blümchen, Die Wilden Hühner, Räuber Hotzenplotz, Felix der Hase. Moreover Tom has been responsible for the development of several social media platforms.

  • 5 Monate, Okt. 2005 - Feb. 2006

    Professor

    Universität der Künste Berlin

    Project "Hand Eye" at the University of Arts Berlin at the Institute for time-based media Prof. Burkhard Schmitz

  • 5 Jahre, Apr. 1997 - März 2002

    Interactive Media

    bvm byts.vibes.minds.

    Conducting activities in the field of cross-platform software development, design and creation of database-driven web portals, B to B applications, game development, authorized officer.

  • 1 Jahr und 1 Monat, Jan. 1995 - Jan. 1996

    CEO

    Bildbau Berlin

    Design and development of websites and corporate presentations

Ausbildung von Tom Kubischik

  • 5 Jahre und 4 Monate, Jan. 1992 - Apr. 1997

    Mediendesign

    UDK Berlin

    Medien- und Interfacedesign

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Gaming
Film
Internet
Kunst
Surfen
Mobilität

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z