Oliver Meisner

Angestellt, Tchibo Digital Trademarketing Manager | X-Google, Tchibo GmbH

Hamburg, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

programmatic Advertising
Google AdWords
Multi Channel Marketing
Online Marketing
Social Media
Online advertising
Google Display Network
Customer Relationship Management
SEO
international sales
Content Marketing
Performance Marketing
Salesforce
Relationship Building
Youtube
Content Strategy
product development
Photoshop
Adobe Creative Suite
Microsoft Office
InDesign
Vertrieb
Kundenbindung
Agiles Projektmanagement
Certified Scrum Master
Scrum Prozess
Projektmanagement
Product Marketing
Lean Development
Certified ScrumMaster (CSM)
Scrum Product Owner
Agile Methods
Agile Leader

Werdegang

Berufserfahrung von Oliver Meisner

  • Bis heute 2 Jahre und 10 Monate, seit Aug. 2021

    Tchibo Digital Trademarketing Manager | X-Google

    Tchibo GmbH

    - Erarbeitung, Vorstellung und Umsetzung von kurz- bis mittelfristigen stationären und digitalen Trade Marketingkonzepten inkl. Couponing/Cashback - Strategische Vorbereitung, Aktivierung und Steuerung von DACH Produktlaunches im LEH - Analyse der Geschäftsentwicklung, Verfolgung der Umsatz-, Kosten-, Ertrags- mit Ableitung neuer Potenziale - Ansprechpartner und Schnittstelle für interne/externe Stakeholder - Bereitstellung und Überwachung von marketingrelevanten Daten und für den operativen Verkauf

  • 1 Jahr und 3 Monate, Nov. 2019 - Jan. 2021

    Digital Sales Consultant

    Valassis DACH

    - Unterstützung von großen FMCG Marken bei Umsatzzielen, Absatzzahlen, Relevant Mind Set und Market Share - Zusammenarbeit mit den größten FMCG Marken im DACH Markt z.B. P&G, Henkel, Pernod Ricard, Johnson & Johnson, KraftHeinz, Beiersdorf etc. - Erarbeiten und Umsetzen von individuellen Kommunikations- & Verkaufsstrategien - Consulting des Brand- & Trademarketing Teams für on- & offline Aktionen - Analyse und Erfolgsmessung von Verkaufs- & Marketing-Maßnahmen

  • 7 Monate, Feb. 2019 - Aug. 2019

    Senior Sales Manager DACH at MiQ

    MiQ Digital Ltd.
  • 8 Monate, Aug. 2017 - März 2018

    Digital Skills Project Coordinator - Google Marketing Solutions

    Google Germany GmbH
  • 1 Jahr und 6 Monate, März 2016 - Aug. 2017

    Business Development Associate - Google Marketing Solutions

    Google Germany GmbH

    - Engaging premium partners with Google's online Search, Display, YouTube and Mobile advertising products - As a certified AdWords specialist, identifying new businesses, consulting and generating leads and opportunities through outbound, strategic & targeted prospecting to medium and large companies - Closely collaborating with regional teams of online advertising experts at Google, to help companies and online platforms drive online conversions and build brand awareness

  • 8 Monate, Jan. 2015 - Aug. 2015

    Sales-Manager

    Lidl GmbH & Co. KG

    - Complete responsibility for sales territory (5 stores, 120 employees) - Responsible for all professional and disciplinary matters - Implementation of corporate objectives within the framework of predefined indicators - Preparation and execution of personal interviews

  • 4 Jahre und 4 Monate, März 2008 - Juni 2012

    Kommunikations-Designer

    Financial Times Deutschland (Gruner + Jahr)

    - Design and conception the layout for the newspaper - Organizational activities within the editorial staff - Implementation of various key topics of special supplements - Creation of illustrations, montages and tabloid formats

Ausbildung von Oliver Meisner

  • 2 Jahre, Sep. 2012 - Aug. 2014

    Business Psychology

    Hochschule Fresenius

    Master of Business Psychology with a focus on "Market Advertising and Media Psychology and Marketing Management“ Degree: Master of Arts (overall grade 1.6) Title of thesis: "Social Media as an instrument of customer loyalty by the example of the overall brand Stern" (grade of 1.3)

  • 4 Jahre, Sep. 2008 - Aug. 2012

    Business Psychology

    Hochschule Fresenius

    Bachelor of Business Psychology with a focus on "Market Advertising and Media Psychology and Marketing Management" Title of thesis: "the benefits and risks of a company presentation on Facebook on example of the publishing house Gruner + Jahr" (grade of 1.3)

  • 4 Jahre, März 2004 - Feb. 2008

    Diploma for communication and graphic designers

    Institut für Design (IND)

    Institut für Design (IND) Diploma for communication and graphic designers Degree: state-recognized diploma

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Fotographie Details entdecken und diese mit dem Objektiv einfangen
Reisen Backpackern
Kennenlernen fremder Länder und Kulturen
Sportarten Water-Rafting
Tauchen
Kiten

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z