Oliver Kopac

Angestellt, Innovation Manager - Digital Customer Experience & Trends, Mercedes-Benz AG, (Berlin)

Berlin, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Interkulturelle Kompetenz durch Auslandserfahrung
Fundierte Kenntnisse der Automobilwirtschaft
Erfahrung in der „Königsdisziplin des Vertriebs“
kundenorientierte Einstellung
Erfahrung im B2C-Marketing & der Steuerung von Age
Einsatzbereitschaft & Engagement
Flexibilität & Mobilität
Zuverlässigkeit & Teamfähigkeit
technisches Verständnis

Werdegang

Berufserfahrung von Oliver Kopac

  • Bis heute 7 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2017

    Innovation Manager - Digital Customer Experience & Trends

    Mercedes-Benz AG, (Berlin)

    We at Mercedes-Benz Cars are facing one of the biggest transformations in our history. Growing metropolitan areas, digital business models, individual customer needs and focus on sustainable lifestyles change our environment significantly. We want to take this transformation as a chance and face the challenges and opportunities of the future.

  • 3 Monate, Sep. 2017 - Nov. 2017

    Innovation Sprint - U.S. Automotive Aftermarket

    Daimler AG, (Los Angeles)

    Identified frictions in the US car service industry and prepared the launch of a new business to realize the disruption opportunity. The approach included ethnographic research and idea generation to identify 4 unique innovative venture concepts.

  • 7 Jahre, Jan. 2010 - Dez. 2016

    Business Development Manager

    Daimler AG

    Global Sales of Mercedes-Benz Oil in Europe, South East Asia, China & Australia

  • 1 Jahr und 3 Monate, Okt. 2008 - Dez. 2009

    Key Account Manager

    Daimler AG, (Berlin)

    Sales & Marketing Mercedes-Benz Oil, determination and development of market potential, development of customer focus demand analysis, monitoring of business plans

  • 1 Jahr und 2 Monate, Okt. 2007 - Nov. 2008

    Junior Sales Manager

    Daimler AG, (Berlin)

    Sales Management Mercedes-Benz After Sales, implementation of service-marketing strategies, service market analysis

  • 7 Monate, März 2007 - Sep. 2007

    Diploma: Product Management

    Daimler AG, (Berlin)

  • 7 Monate, Aug. 2006 - Feb. 2007

    Intern: Marketing

    Porsche Middle East & Africa, (Dubai)

    Co-ordination of marketing activities, co-ordination of dealer launch events 911 Targa & Cayenne, assistance customer database set-up

  • 7 Monate, Feb. 2006 - Aug. 2006

    Intern: Sales & Marketing

    DaimlerChrysler Middle East, (Dubai)

    Co-ordination of marketing & product launch activities, monthly market analysis

  • 7 Monate, Aug. 2005 - Feb. 2006

    Working Student: Product Management

    Daimler AG, (Berlin)

    Product Management Mercedes-Benz spare parts, competitor analysis, pricing, marketing concepts

  • 6 Monate, Sep. 2004 - Feb. 2005

    Intern: Project Management

    Daimler AG, (Stuttgart)

    After Sales Project Management, Life Cycle Product Management

Ausbildung von Oliver Kopac

  • 5 Jahre, Okt. 2002 - Sep. 2007

    Industrial Engineering and Management

    University of Applied Sciences Wildau

    Sales & Supply Management

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Fußball
Kitesurfing
Reisen
Hertha BSC
Automobile

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z