Nicolas Deville
Inhaber, Founder, OfficeBots.io | Wir automatisieren Ihre wiederholenden Büroaufgaben
Munich, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Nicolas Deville
Bis heute 5 Jahre, seit Juli 2019
Founder
OfficeBots.io | Wir automatisieren Ihre wiederholenden Büroaufgaben
Nachdem ich in meiner vorherigen Startup eine Menge Automatisierung entwickelt hatte, erkannte ich, dass es möglich war, Unternehmen dabei zu helfen, einige ihrer Aufgaben und Prozesse zu automatisieren, ohne dass sie teure RPA-Software (Robotic Process Automation) kaufen, implementieren und betreiben müssen - im Grunde genommen "RPA-as-a-Service". Wir bauen Ihren OfficeBot, basoiert auf Ihrem Instruktionen, und Sie können Ihre Dateien per Email an Ihrem Bot schicken.
2 Jahre und 1 Monat, Mai 2017 - Mai 2019
Co-Founder & COO
Convolus (acquired by AVIAA LLC)
Co-Founder & COO of Convolus - Smart Purchasing for Business Aviation Air Operators. Buying Club with a Members-only platform, for small and medium Business Aviation operators in Europe. Convolus helps optimising Procurement Processes in the Business Aviation Industry by connecting Air Operators with relevant and vetted Suppliers.
1 Jahr und 8 Monate, Okt. 2015 - Mai 2017
Managing Director, Europe
Maestrano (floated on the LSE)
Managing Director of Maestrano Ltd., leading business and operations for Maestrano Europe
Leading Sales, Marketing, Customer Success & Operations in EMEA for ON24
3 Jahre und 9 Monate, Juli 2004 - März 2008
Key Account Manager - Incumbent Broadband Operators
SAGEM Communications
In charge of Fixe/Broadband incumbent Operators in France (France Telecom Group/Orange, SAGEM 1st customer), Germany (Deutsche Telekom), Austria (Telekom Austria), Switzerland (Swisscom) & the Netherlands (KPN). Sale of residential terminals as OEM: DECT, Fax & IP connected devices (Radio, Screens, Digital Photo Frame, Fax) for Residential Gateway environments.
2 Jahre, Juli 2002 - Juni 2004
Export Area Sales Manager, then Key Account Manager
ANALOG WAY
In charge of Sales for Germany, Austria, Switzerland & Eastern Europe. Direct sales to customers & through distributors. 50% travelling time 2nd year: Key Account Manager for French key accounts
7 Monate, Juni 2001 - Dez. 2001
Export Area Sales Manager (training period)
SAGEM
Customer Service Department In charge of After Sales Service for Germany (including incumbent operator) & Austria & Sale of printing consumables
Ausbildung von Nicolas Deville
2 Jahre und 11 Monate, Sep. 1999 - Juli 2002
International Business
ISC (Institut Supérieur du Commerce)
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Muttersprache
Französisch
Muttersprache