Marc Irmisch-Petit
Angestellt, CEO, Macromedia University of Applied Sciences
München, Deutschland
Über mich
I am an ambitious and emphatic leader with the ability to understand and optimise businesses based on individual motivations. With my passion and knowledge about digital transformation and platform businesses, I'm aiming to change the world with technology. Working with a variety of international cultures in different branches shaped my mindset and approaches. In times of changes, I am the one who leads companies and people to new growth with life experience, joy and courage. The resilience of organisations and people is close to my heart. With a healthy and lively mindset and effective management tools, I manage to lead challenges into a new, dynamic and sustainable performance. WHY? "I want to live with intensity."
Werdegang
Berufserfahrung von Marc Irmisch-Petit
Bis heute 1 Jahr und 5 Monate, seit Jan. 2023
CEO
Macromedia University of Applied Sciences
Die Hochschule Macromedia ist mit über 5000 Studierenden und über 140 Professoren in den deutschen Metropolen München, Stuttgart, Frankfurt, Freiburg, Köln, Hamburg, Leipzig und Berlin vertreten. Die Bachelor- und Masterstudiengänge decken das gesamte Spektrum von Management, Medien und Kunst ab. Das Studium ist praxisnah ausgerichtet und thematische Schwerpunkte des Studienangebots liegen in den Bereichen Coding, Design, Film, Journalismus, Games, Kunst, Management, Medien, Mode, Psychologie und Schauspiel
2 Jahre und 9 Monate, Apr. 2020 - Dez. 2022
CEO
talentee
Recruiting für High Potentials und Talents neu gedacht! Hier vernetzt sich die Zukunft. Bei talentee treffen Studenten und Promovierende auf die Macher von heute. Jobs. Events. Networking.
2 Jahre und 6 Monate, Juli 2018 - Dez. 2020
Managing Director Europe
Monster Worldwide
1 Jahr und 10 Monate, Aug. 2018 - Mai 2020
Board Member
ALMA CAREER OY
2 Jahre und 11 Monate, Okt. 2015 - Aug. 2018
Vice President & General Manager Central Europe
Monster Worldwide Deutschland GmbHGeschäftsführer für Deutschland, Österreich und Schweiz
2 Jahre und 8 Monate, Nov. 2014 - Juni 2017
Senior Sales Director Deutschland
Monster Worldwide Deutschland GmbHGesamtverantwortung (inkl. P&L) für den Vertrieb aller Monster Lösungsprodukte im direkten und indirekten Vertrieb: Großkundenvertrieb und Mittelstandsvertrieb über Key Account Manager, Media- und Werbe-Agentur-Channel, Staffing, Personalvermittler, Vertrieb über die Monster-Online-Plattform, Monster Recruiting Services, Monster Software Solution, Pre-Sales und Go-to-Market Readiness.
Gesamtverantwortung für den Vertrieb aller Monster Produkte im direkten und indirekten Vertrieb: Großkundenvertrieb und Mittelstandsvertrieb über Key Account Manager, Media- und Werbe-Agentur-Channel, Staffing/Personalvermittler, Vertrieb über die Monster-Online-Plattform, Monster Consulting Services & Monster Software Solution Services.
3 Jahre und 10 Monate, Jan. 2010 - Okt. 2013
Vice President Small & Medium Enterprises and SoHo
Telefonica Germany GmbH & Co OHG
• Management of complete Business Unit (acting Managing Director) • End-to-end profit and loss responsibility (for SME & SoHo) • Sales Management of indirect and direct sales channels • Presales and Sales Support Management, Online & Telesales • Strategic Marketing: Business brand, segment-, channel- and online-marketing, marketing responsibility for all business segments • Management of SoHo field sales force to drive business sales shops and retail space
11 Jahre und 4 Monate, Sep. 1998 - Dez. 2009
Direktor Mittelstand Vertrieb und Marketing
Microsoft Deutschland GmbH• Director Distribution Western Europe • Director for Distribution, Large Account Resellers and Direct Marketing Resellers • Senior Sales Unit Manager for Solution Partner, Distribution and Direct Marketing Reseller • Sales Manager for Solution Partners • Partner Account Manager Distribution (Ingram Micro, ALSO) • Global Account Manager SIEMENS AG • Key Account Manager for various DAX enterprises • Product Manager
3 Jahre und 7 Monate, Feb. 1995 - Aug. 1998
Produkt Marketing und Business Development
Hewlett-Packard GmbH
Business Development Manager • Introduction of a new HP product category "Photo Imaging" in the German market • Planning and implementation of the distribution strategy • Marketing budget responsibility. Product Manager • Holistic product life cycle management from go to market to market exit for more than 20 printers and multifunction devices.
Ausbildung von Marc Irmisch-Petit
3 Jahre und 1 Monat, Sep. 1991 - Sep. 1994
BWL, Marketing
FH München
Sprachen
Deutsch
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Englisch
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