Kirsty Kuijpers

Selbstständig, Global Consumer Insight Manager & Strategic Planning Professional, Freelancer, Freiberufler, Permanent

Muenchen, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Marktforschung
Consumer Insight
Market Research
Strategische Planung (Strategic Planning)
qualitative Marktforschung
quantitative Marktforschung
Fokusgruppen Moderation
Brand Planung (Brand Strategy Planning)
Projektmanagement
Teammanagement
Shopper Insights / Channel & Retail Marketing
Communication Development
Werbung
Consumer Panels
Category Usage & Attitude (U&A)
Sports Marketing
Sponsorship Evaluation
Market share analysis / prediction
Strategic Business Planning
Proposition Development
New Product Development
KPI Generation & Tracking
NPS
Kundenzufriedenheit (Customer Satifaction)
Primär- und Sekundärforschung

Werdegang

Berufserfahrung von Kirsty Kuijpers

  • Bis heute 10 Jahre und 4 Monate, seit März 2014

    Global Consumer Insight Manager & Strategic Planning Professional

    Freelancer, Freiberufler, Permanent

    Als freiberufliche Marktforschungsexpertin unterstütze ich interne Marktforschungsteams mit Projektmanagement und Analysetätigkeiten

  • 4 Jahre und 4 Monate, Juni 2008 - Sep. 2012

    Head of Consumer Insight, Sony UK

    Sony

    Responsible for leading the UK consumer insight programme, such as the initiation and management of brand, category and segmentation studies, Sony's own retail re-positioning and a new multi-faceted shopper insight project, on-going national Consumer Panel and online ‘buzz’ tracker. These insights drove brand & media planning, POS messaging and delivery, retailer co-operation strategies, and identified new propositions and category opportunities

  • 3 Jahre und 2 Monate, Dez. 2004 - Jan. 2008

    Global Market Research Manager

    adidas Group

    Worked closely with global Communication, Category and Product Managers, using market, shopper and consumer insights to influence strategic decisions. E.g. led the Global Brand Positioning research for adidas and Reebok, aiding Integration and Strategy decisions; managed the Future Trends Project informing the 5 year SBP. Covered all categories, key focuses: Youth/Kids, Women, Training, Running, Football, Lifestyle. Presented to groups of 100+, and led strategic discussions with Senior Management, incl. CEO

  • 3 Jahre und 11 Monate, Jan. 2001 - Nov. 2004

    Key Account Managerin

    TNS Infratest

    Eigenständige Verantwortung für die Betreuung und Beratung verschiedener IT/Telekom Großkunden, wie Orange (Communications) und SAP. Leitete qualitativen und quantitativen, nationalen und internationalen Projekten, u.a. Brand und Werbe-Tracking, Marketing-Collateral Tests und Kundenbindungsprojekten.

  • 1 Jahr, Sep. 1998 - Aug. 1999

    Praktikum in der internationalen Haftpflichtversicherungsabteilung

    Allianz

Ausbildung von Kirsty Kuijpers

  • 4 Jahre, Sep. 1996 - Aug. 2000

    Betriebswirtschaft und Deutsch

    University of Leeds

Sprachen

  • Deutsch

    Fließend

  • Englisch

    Muttersprache

  • Niederländisch

    Gut

Interessen

Laufen
Reisen
Lesen
Skifahren

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z