Juergen Gleissner
Angestellt, Head of global Collaboration & Workplace Services, Siemens Mobility GmbH
Zirndorf, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Juergen Gleissner
Bis heute 4 Jahre und 11 Monate, seit Aug. 2019
Head of global Collaboration & Workplace Services
Siemens Mobility GmbH
Responsible for Siemens Mobility internal Collaboration and Workplace Services like IT Service Desk, O365, Digital Workplace, Print, VoIP, Fileservices etc. for >30k users globally.
Bis heute 8 Jahre und 7 Monate, seit Dez. 2015
Beruflicher und Systemischer Coach
Jürgen Gleißner Coaching & Consulting
Sie sind unglücklich in Ihrem aktuellen Job, Berufseinsteiger oder unsicher, wohin die berufliche Reise gehen soll? Gemeinsam erarbeiten wir, wofür Sie wirklich brennen und für wen Ihr einzigartiges Profil Gold wert ist. Gibt es Spannungen in Ihrem System? Leiden Sie unter dem Verhalten anderer? Sind Sie sich selber nicht ganz grün? Gemeinsam erkunden wir, wie die Welt aus den Augen aller Beteiligten aussieht und welche Lösungen es gibt, die alle glücklich und erfolgreich machen.
4 Jahre und 10 Monate, Okt. 2014 - Juli 2019
Senior Governance Manager - Business
Fujitsu EMEA and India
Guidance of high volume and high risk outsourcing bids and programs. Managing cross disciplinary teams (technical, financial, commercial, HR...). Driving the Continuous Improvement of Outsourcing Bids, -Programs and -Service Delivery. Management of the Assurance internal Transformation.
3 Jahre und 3 Monate, Juli 2011 - Sep. 2014
Head of global IT Governance - internal IT
Fujitsu International Business
Global IT Controlling, Programme Management, Enterprise Architecture Management, Service Management, managing internaltional teams (Europe, Asia, US, Australia)
2 Jahre und 1 Monat, Mai 2010 - Mai 2012
Programme Director
Fujitsu Technology Solutions
Transition & Transformation Management, T&T method and community lead, managing international teams (Europe, Middle East, Africa)
3 Jahre und 1 Monat, Apr. 2007 - Apr. 2010
Head of Global Production Center Voice
Siemens AG
Global Implementation and Delivery of Voice Services, managing an international team (Europe and India)
1 Jahr und 7 Monate, Sep. 2005 - März 2007
International Program Manager
Siemens Business Services
Transition Managment of a global Outsourcing deal, multiproject management in 30 countries in Europe and US
5 Jahre, Sep. 2000 - Aug. 2005
Principal Management Consultant / Head of Nuremberg Operations
Siemens Business Services
Consulting of CIO's and IT Operation Managers, managing a team of consultants
2 Jahre, Okt. 1998 - Sep. 2000
Head of Corporate Sales
Siemens Business Services
Marketing, Sales Consulting, Proposal Management, Project Management
2 Jahre, Okt. 1996 - Sep. 1998
Head of User Support and Project Management
Siemens Business Services
End user consulting, service design, proposal management, project managment of outsourcing deals
2 Jahre, Okt. 1994 - Sep. 1996
Head of User Support
Siemens AG Power Generation
Product and service selection, user consulting, team management, project management
7 Jahre und 6 Monate, Apr. 1987 - Sep. 1994
Organizer for Office Communications
Siemens AG Power Generation
Product and service selection, user consulting, project management
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend