Joachim Kollitz
Selbstständig, Ruhestand, AT&T Rentner
Calw, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Joachim Kollitz
Bis heute 3 Jahre und 11 Monate, seit Aug. 2020
Ruhestand
https://www.deutsche-rentenversicherung.de
Bis heute 5 Jahre und 11 Monate, seit Aug. 2018
Ruhestand
AT&T Rentner
1 Jahr, Aug. 2017 - Juli 2018
Systembetrieb & Operations & Technik & Übertragungstechnik
mBoss GmbH, Saarbrücken, Transfergesellschaft
5 Jahre und 1 Monat, Juli 2012 - Juli 2017
Leiter Systembetrieb & Operations & Technik & Übertragungstechnik
Unitymedia KabelBW
2nd Level Networkanalyst / Field and Customersupport Monitoring / Maintenance / Analysis - glass-fiber networks / TCP / IP / WAN / HCF / Broadcasting technique / differend sytems and services. Reporting / trend analysis / Monitoring / Problem - Change and Incidentmanagemant / processes and descriptions /
5 Jahre und 1 Monat, Juni 2007 - Juni 2012
Teamleitung Systembetrieb & Operations & Technik & Übertragungstechnik
Kabel Baden-Württemberg GmbH & Co. KG
2nd Level Networkanalyst / Field and Customersupport Monitoring / Maintenance / Analysis - glass-fiber networks / TCP / IP / WAN / HCF / Broadcasting technique / differend sytems and services. Reporting / trend analysis / Monitoring / Problem - Change and Incidentmanagemant / processes and descriptions / deputy group leader
1 Jahr und 3 Monate, März 2006 - Mai 2007
Leiter Servicedesk, ITIL, Problem-Changemanagement, Network Support, Projekte
ComBOTS
5 Monate, Sep. 2005 - Jan. 2006
Angestellter
PMBI
6 Jahre und 2 Monate, Juli 1999 - Aug. 2005
Teamleiter / Account Manager
AT&T - Global Network Services
Operating mainframes and europe wide networks (MVS/JES2+3, SNA, VTAM, NCP etc.) teamleader - 2nd Level Networkanalyst and customersupport in world wide networks (WAN / LAN / TCP / IP / Frame Relay / MPLS / VPN / Remote Access / SNA / VTAM / Mailing / Reporting / trend analysis / Monitoring / Problem - Change and Incidentmanagemant )
19 Jahre und 9 Monate, Okt. 1979 - Juni 1999
Teamleiter / Account Manager
IBM - Deutschland bzw. Global Network Services
Experiences as an field engineer / Operating mainframes and europe wide networks (MVS/JES2+3, SNA, VTAM, NCP etc.) teamleader - 2nd Level Networkanalyst and customersupport in world wide networks (WAN / LAN / TCP / IP / Frame Relay / MPLS / VPN / Remote Access / SNA / VTAM / Mailing / Reporting / trend analysis / Monitoring / Problem - Change and Incidentmanagemant )
Sprachen
Deutsch
-
Englisch
-