Ingrid Maria Heinekamp

Angestellt, Managing Consultant, T60 Consulting GmbH

Abschluss: MBA, Europaeische FernUniversitaet Hamburg

München, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Expertisen
Experte
strategisch
Ford
OEM
Financial Controlling
Englische Sprache
Projektmanagement
Entwurf
Controlling
Beratung
IT-Projektmanagement
Planung

Werdegang

Berufserfahrung von Ingrid Maria Heinekamp

  • Bis heute 3 Monate, seit Apr. 2024

    Managing Consultant

    T60 Consulting GmbH

    Consulting: Public Sector & IT Services: • Management of projects and implementation of the tasks to ensure in time delivery of results given by the milestones • Regular documentation of all important data, processes, results to support the progress of the projects • Timely and independent provision of the documentation required • Independent, regular implementation of a customer surveys • Facilitating change requests and/or customer issues

  • 3 Jahre, Apr. 2021 - März 2024

    Project Manager / Engineering Consultant

    Pixida GmbH

    • Planning (time, costs, quality) and monitoring of the project within a complex project organization • Stakeholder Management and Management of the project team • Coordination of the technical concept creation • Management of international suppliers and development partners • Visualization and presentation of the project progress • Ongoing project documentation, including definition of lessons learned • Control of different project phases according to established product development processes

  • 6 Monate, Juni 2020 - Nov. 2020

    Project Manager

    Personaltransfer West GmbH

  • 1 Jahr und 8 Monate, Okt. 2018 - Mai 2020

    Project Manager – Geschäftsbereich deutsche OEMs

    NOVARES Löhne GmbH

    Branche / Bereich: Tier 1 - Zulieferer der Automobilindustrie: Kunststofflösungen für Interieur und Exterieur. Gesamtleitung der Entwicklungsprojekte von der Auftragsvergabe bis zum Serienanlauf. Hauptansprechpartnerin für den Kunden und das Projektteam.

  • 3 Jahre und 1 Monat, Sep. 2015 - Sep. 2018

    Senior Project Leader - VW Gruppe

    Megatech Industries Deutschland GmH, Oerlinghausen

    Branche / Bereich: Tier 1 - Zulieferer der Automobilindustrie: Fahrzeugsysteme für Interieur und Exterieur. Gesamtleitung der Entwicklungsprojekte von der Auftragsvergabe bis zum Serienanlauf. Hauptansprechpartnerin für den Kunden und das Projektteam

  • 8 Monate, Jan. 2015 - Aug. 2015

    Fortbildung

    TERTIA Vermittlungsagentur GmbH

    • Potentialanalyse, Karrierestrategien – und -planung, , individuelles Coaching

  • 6 Monate, Juli 2014 - Dez. 2014

    Teamleiter Engineering - Automotive

    Zulieferer Automobilindustrie

    Von der Geschäftsführung eingestellt, um den Aufbau und Expansion des neuen Geschäftsbereichs „Engineering“ für die Automobilindustrie umzusetzen. Entwickeln und Etablieren der Organisationsstrukturen. Hauptansprechpartnerin des Bereiches.

  • 1 Jahr und 1 Monat, Feb. 2013 - Feb. 2014

    Key Account Manager VW

    REPKA-Donflex GmbH

    Recruited by the CEO to manage and develop the customer relationship with the VW – Group and its Brands to design and manage the market entry strategy for other OEMs with dedicated products of tube and hose assemblies for Powertrain, Transmission and Turbolader applications. Commercial responsibility; the only key facilitator of that business.

  • 7 Monate, Juli 2012 - Jan. 2013

    Key Account Manager Ford

    Hutchinson GmbH

    Recruited by the Vice President Automotive, Germany to manage and develop the customer relationship with the OEM Ford for the Business Unit “Fluid Transfer Systems” with dedicated products for Chassis, Powertrain, and Climate applications. Commercial responsibility; the only key facilitator of that business. • Develop and implement a long term view of the Account for the Business Unit “Fluid Transfer Systems” for the OEM "Ford" in the vehicle’s areas of Chassis, Powertrain, Climate

  • 6 Jahre und 6 Monate, Jan. 2006 - Juni 2012

    Leiterin Key Account Ford, External Business

    RUECKER GmbH

    Recruited by the CEO to design and manage the market entry strategy for an OEM with professional services. Full P&L, Procurement responsibility. Penetrated the highly competitive and mature market of professional services, gaining market share against long – established supplier relationships. Sales increased by average 200 % yearly. Also hired, trained and motivated highly skilled personnel to offer exceptional services ; supervised staff of engineers, designed office, accounting and administrat

  • 6 Jahre und 6 Monate, Juli 1999 - Dez. 2005

    Program Analyst

    Ford-Werke GmbH (via Dienstleister)

    Contracted by Ford-Werke AG to support the different organizations of R&D to meet the demand of administration and project management skills first time required. Delivered administration and project management support in the following branches of general management: Procurement and R&D/Technology. Established, managed and implemented required business operations process re-engineering from top down. Ensured bottom up reporting and initiation of corrective actions where appropriate. Improved Procurement and

  • 3 Jahre und 3 Monate, Apr. 1996 - Juni 1999

    Commercial Assistant

    Ford-Werke AG (via Dienstleister)

    Contracted by Ford Motor Company to be the single point of contact for suppliers and internal / external customers. Managed daily general office administration and coordinated the launch of new marketing strategies, products and services. Represented the department in cross functional teams.

Ausbildung von Ingrid Maria Heinekamp

  • 1 Monat, Aug. 2020 - Aug. 2020

    Scrum Master

    alfatraining Bildungszentrum GmbH

  • Bis heute 6 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2018

    Wirtschaftsingenieurwesen

    HFH Hamburger Fernhochschule

    Engineering

  • 2 Jahre und 4 Monate, Nov. 2005 - Feb. 2008

    Business Administration

    Europaeische FernUniversitaet Hamburg

    Vertiefungsmodule: International Marketing, Internationales Wirtschaftsrecht, Servicemanagement Titel Masterthesis: Implementierung der Global Account Management Organisation – Eine empirische Fallstudie im 2b2b-Markt (in Englisch)

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Gut

  • Italienisch

    Grundlagen

Interessen

Klassische Musik
Moderne Kunst
Sport

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z