Dirk Kortboyer

Angestellt, Senior Manager Global Field Operations, BT Global Services

Duesseldorf, Deutschland

Über mich

• 20 years of experience with leading a large international team including resource management, people development, coaching and performance reviews • Financial acumen, for example cost centre and P&L management • Experiences in managing 3rd party vendors, service partners and company acquisitions • Years of experience accrued in IT services to deliver best in class services and at agreed KPIs • Extensive experience in organisational transformation and global in/outsourcing programs • Master of Business Administration at Buckinghamshire New University • Experienced in agile project management and ITIL v.3 • Professional Business English level C1

Fähigkeiten und Kenntnisse

Führungserfahrung
Digitalisierung
Projektmanagement
mehrjährige Erfahrung in der IT-Dienstleistungsbra
Personalentwicklung
Coaching
Krisenmanagement
Eskalationsmanagement
Outsourcing
Field-Service-Management
Verantwortungsbewusstsein

Werdegang

Berufserfahrung von Dirk Kortboyer

  • Bis heute 2 Jahre, seit Juli 2022

    Senior Manager Global Field Operations

    BT Global Services

    Accountable for field service operations (delivery and assurance) for BT´s multinational customers and at BT´s datacentres in Europe , North & South America , Asia, Middle East and Africa Definition of the right tools, skills and support for own engineers and suppliers to be efficient and get service right first time, implementing the global strategy, and optimising the supplier eco system to perform beyond contractual obligations. Global implementation of workforce management system and work control desk

  • 7 Monate, Jan. 2022 - Juli 2022

    Senior Regional Manager Global Field Service Europe & Americas

    BT Global Services
  • 3 Jahre und 4 Monate, Okt. 2018 - Jan. 2022

    Head of Field Service Europe

    BT Global Services

    Der Head of Field Service ist verantwortlich für Führung und Weiterentwicklung des Field Service in den zugeordneten Ländern. Der Verantwortungsbereich umfasst alle Vor-Ort-Arbeiten an Netzwerk- und IT-Equipment an Kundenstandorten und BT Nodesites für alle Produkte und eingesetzte Technologien über den gesamten Service-Lifecycle.

  • 5 Jahre und 2 Monate, Sep. 2013 - Okt. 2018

    Head of Field Service Germany

    BT Global Services
  • 12 Jahre und 3 Monate, Juli 2001 - Sep. 2013

    Regionalmanager Field Service West

    BT Germany
  • 2000 - 2001

    Teamleiter Technical Service Düsseldorf

    VIAG Interkom

  • 1997 - 2000

    Second Level Support Engineer Netzwerk - Betrieb

    VIAG Interkom

  • 1991 - 1997

    Fernmelde- Betriebstechniker Übertragungs- und Vermittlungstechnik

    Deutsche Telekom AG
  • 1989 - 1990

    Fernmeldehandwerker Privatkundenservice

    Deutsche Bundespost

Ausbildung von Dirk Kortboyer

  • Applied Management & Law

    Buckinghamshire New University

    Marketing Strategy Leading Management and Developing Talents International Management and Finance International Logistics and Operations Management Strategic Leadership Project Management Organisational Resilience Digital Leadership

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

Interessen

Familie
Laufen
Fitnesstraining
Bergsteigen
Haus & Garten

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z