Andreas Dietz

Angestellt, Executive Manager Global Service Center Office, AXA Group Operations Switzerland AG

Winterthur / Paris, Schweiz

Fähigkeiten und Kenntnisse

IT Management
Leadership
Cloud Solutions
Cloud Computing
IT Strategie
IT Service Management
Vendor Management
Sourcing Strategie
komplexe Outsourcing Projekte
IT Integration
Application Management
IT Operations
IT Infrastructure Management
Innovationsmanagement
Change Management
Projekt- und Portfolio Management
IT Transformation
Target Operating Model
Operation
Cloud Migration
Agile Transformation

Werdegang

Berufserfahrung von Andreas Dietz

  • Bis heute 3 Jahre und 5 Monate, seit Jan. 2021

    Executive Manager Global Service Center Office

    AXA Group Operations Switzerland AG

    The focus within the Global service center office is on - Implementing a new global operating model based on SIAM - Managing, reporting and improving global quality of service - Implementing next generation QoS opportunities (AIOps, etc..) - Managing internal and external service providers - Supporting the AXA IT sourcing strategy and implementation for the Global Service Center - Managing Audit, Risk & Compliance for Global Service Center Services

  • 2 Jahre, Jan. 2019 - Dez. 2020

    Director Strategic and Operational Initiatives

    AXA Group Operations Switzerland AG

    New role as Director Strategic and Operational Initiatives to - further develop the global operating model - Optimize and govern Risk and Audit management processes - manage or support global strategic programs (e.g. Data Centre Strategy, Sourcing Strategy on behalf of global Service & Operations Continued as member of Axa Services Board of Directors for Switzerland

  • 2 Jahre, Jan. 2017 - Dez. 2018

    Regional Director Integration, Operations & Transformation

    AXA IT

    Head integration, operations & transformation includes: - Service Operation and change management - Service intergation, process Excellence, Operating model - Technical Integration - Systems management - BCM, Risk- and Audit management - Build and Migration to Private Cloud Since July 1st 2017 Member of the Board of Directors for Axa Services Switzerland

  • 2 Monate, Nov. 2016 - Dez. 2016

    IT Direktor / Regional Head Operations & Application Services

    AXA Technology Services

  • 3 Jahre, Nov. 2013 - Okt. 2016

    COO Cloud Operations

    AXA Technology Services

    Since February 2014, COO for the strategic initiative “CloudOps” to build and operate secure, hybrid cloud capabilities for the AXA Group. Responsible for defining and implementing a new business target operating model to run Cloud Operations as a business. Additionally responsible for global operations of the Cloud Datacentres, the Transformation office, Finance and HR Until February 2014, leading the strategic, international application services program.

  • 4 Jahre und 7 Monate, Apr. 2009 - Okt. 2013

    Leiter Geschäftseinheit IT Infrastructure & Operations / Senior Manager IT

    Swiss Life

    Leitung der Geschäftseinheit IT Infrastructure & Operations Die Einheit umfasst den gesamten IT Betrieb inkl. Technologie und Engineering, infrastrukturnahe Anwendungsentwicklung sowie Facility Management. Seit 05/2012 Übernahme der Projektverantwortung zur Definition der Sourcing Strategie. Beratung und Unterstützung des IT Managements bei der Neuausrichtung und Reorganisation der Swiss Life IT.

  • 1 Jahr, Apr. 2008 - März 2009

    Leiter Application Services

    Swiss Life

    Leitung der Operations Einheit Application Services. Die Einheit umfasste Application Integration und Management von Versicherungsapplikationen, Middleware, Datenbanken, Client Engineering und Software Deployment sowie Monitoring und Scheduling (Produktionsplanung).

  • 8 Jahre und 8 Monate, Aug. 1999 - März 2008

    Leiter IT Service- und Vendor Management

    Nycomed GmbH

    Nationale und später Internationale Verantwortung für Service- und Vendor Management. Die Einheit umfasste Sourcing Strategie, Outsourcing, Vertragsmanagement, Service Management Prozess (nach ITIL) sowie Vendor- bzw. Provider Management. Zusätzliche Verantwortung für Aufbau und Umsetzung des IT Controllings ab 2006

  • 5 Jahre und 10 Monate, Okt. 1993 - Juli 1999

    IT Leiter

    Synthelabo Arzneimittel

Ausbildung von Andreas Dietz

  • 1986 - 1993

    Wirtschatsmathematik

    Universität Augsburg

    Mathematik, Informatik und Betriebwirtschaftslehre

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

  • Französisch

    -

Interessen

Fußball
Skifahren
Tennis
Laufen
Wandern

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z