Thomas Köpp

Angestellt, Technical Consultant & Compliance Manager | Europe, Middle East & Africa, Medtronic International

Meerbusch, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Erfahrung in den Bereichen Customer Experience
SAP
CRM
Marketing
Training und Education
Quality und Product Support auf internationaler Eb
schnelles Erfassen und Vermitteln komplexer Zusamm
Teamfähigkeit
Kundenfokus
Kreativität
Organisationstalent
Führungsqualität
Marktverständnis
Überzeugungskraft
Service excellence
Anpassungsfähigkeit
technisches Verständis

Werdegang

Berufserfahrung von Thomas Köpp

  • Bis heute 11 Jahre, seit Juli 2013

    Technical Consultant & Compliance Manager | Europe, Middle East & Africa

    Medtronic International

    Expert contact on all product-related questions across Western Europe and Canada. Technical support for marketing, clinical and industrial markets. Ensure compliant reporting with regulatory and in-house standards across the region. Global liaison for technical support, product guidelines and quality. Escalation management and compliance performance reporting to Customer Experience management and global HQ. Establishing programs to increase the Product Support helpline compliance and efficiency.

  • Bis heute 12 Jahre und 7 Monate, seit Dez. 2011

    Sr Technical Svc Specialist | Diabetes Europe

    Medtronic International Trading Sarl

    Providing technical expertise and advice to the European Product Support Teams for the whole range of our diabetes products (Insulin Pumps, Infusion Sets, Continous Glucose Monitoring and CareLink Therapy Management Software). High level support for the local sales force and marketing teams. Complaint data analysis and quality management. Customer consulting for industrial markets. Employee and customer training. Liaison between US HQ (Marketing, R&D, Quality and Regulatory) and Europe.

  • 1 Jahr und 1 Monat, Nov. 2010 - Nov. 2011

    Technical User Support Analyst | Diabetes Europe

    Medtronic International Trading Sarl

  • 3 Jahre und 1 Monat, Okt. 2007 - Okt. 2010

    Product Support Representative

    Medtronic GmbH Deutschland

  • 2000 - 2007

    Vorstandsassistent

    ThyssenKrupp Elevator AG

    Marketing & Communication, Business Development, Controlling, Vorbereitung der Vorstands- und Aufsichtsratssitzungen

Ausbildung von Thomas Köpp

  • Reserveoffizier

    Offizierschule des Heeres

    Menschenführung, Taktik, innere Führung

  • BWL

    Universität Duisburg-Essen

    Wirtschaftsinformatik, Statistik

  • Bis heute

    Sozialwissenschaften

    Ruhr-Universität Bochum

    Politikwissenschaft, Sozialpolitik, Sozialpsychologie, Sozialw. Methodenlehre & Statistik

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Spanisch

    Grundlagen

Interessen

Menschen und Technik
Politik und Gesellschaft
Motorrad und Fussball
Berge und Meer
Kochen und Essen
Nah und Fern
Geselligkeit und Ruhe...und alles dazwischen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z