Steve-Dieter Drießen

ist offen für Projekte. 🔎

Angestellt, Programs Lead, Google Switzerland GmbH

Zürich, Schweiz

Über mich

Versatile leader with expertise in programmatic advertising, DEI, program and people management. Proven ability to achieve transformational business outcomes, drive culture change, and build influential relationships across all levels. Large-scale and data-driven strategist.

Fähigkeiten und Kenntnisse

Google Marketing Platforms
Programmatic Advertising
Campaign Management
IT-Troubleshooting
Business English
Business Coaching
Remarketing
Diversity Management
Cross Cultural Management
Projektmanagement
Soziologie
Programm Management
Human Resource Management
Talentmanagement
Talententwicklung
Sociology
Marketing
Management
Google
YouTube
Fitness
Kreativität
Teamfähigkeit
Selbstständigkeit
Konfliktmanagement
Kommunikationsfähigkeit
Verantwortungsbewusstsein
Zuverlässigkeit
Flexibilität
Interkulturelle Kompetenz
Kundenorientierung
Auslandserfahrung
Empathie
Problemlösungskompetenz
Taktgefühl
Strukturierte Arbeitsweise

Werdegang

Berufserfahrung von Steve-Dieter Drießen

  • Bis heute 1 Jahr und 11 Monate, seit Aug. 2022

    Programs Lead

    Google Switzerland GmbH

    Strategically owning the full recruiting lifecycle in 33 unique countries with 300+ Recruiting members, centering DEI hiring strategies. Managed a team of 4.

  • Bis heute 3 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2021

    Business Mentor

    Google Inc.

    Mentor for Build Opportunities for Leadership & Development (BOLD) - Develop mentees ability to identify challenges, collaborate on building solutions, and drive meaningful change for clients and users — all while developing skills and building careers (students from untapped groups) Mentor for The Lighthouse Project (TLHP) - Develop mentees employability skills and knowledge of routes into Business and Technology careers (16-19 year-olds of African and Caribbean heritage)

  • 3 Jahre und 6 Monate, März 2019 - Aug. 2022

    Programmatic Lead

    Google Ireland Ltd.

    Monitored and optimized display, video, audio, native campaigns in order to maximize advertiser ROI (DV360, CM360, Google Ads) and managed a team of 4 for the DACH region.

  • 6 Monate, Juli 2021 - Dez. 2021

    Global Program Manager

    Google Inc.

    Partnered with the DEI Program Managers and Pillar Leads globally to drive continuity of live and planned programs/activations.

  • 1 Jahr und 3 Monate, Jan. 2018 - März 2019

    Programmatic Account Strategist (DACH)

    Google Ireland Ltd.

    Monitored and optimized display, video, audio, native campaigns in order to maximize advertiser ROI (DV360, CM360, Google Ads)

  • 6 Monate, Aug. 2017 - Jan. 2018

    Trainer & Quality Manager Google Marketing Platforms @Google

    Accenture

    Led training and knowledge improvement plans for Google Marketing Platform and owned quality framework, overall performance monitoring, and RCA

  • 1 Jahr und 2 Monate, Juli 2016 - Aug. 2017

    DoubleClick Bid Manager & Technical Web Analyst @Google

    Accenture

    Supported a web-based digital advertising product (DV360) and provided technical consultation for resolution of customer problems, incidents, issues, requests and queries

  • 1 Jahr und 3 Monate, Apr. 2015 - Juni 2016

    Social Media Marketing Consultant & Sales Assistant

    MM-Fashion GmbH

    Established and led two social media (Facebook, Instagram) web presences with a growth rate of 800% WoW

  • 4 Monate, Aug. 2014 - Nov. 2014

    Soziologischer Assistent (Praktikum)

    Deutsches Institut für Japanstudien (DIJ)

    Literature research, development of literature bibliographies and scientific field research

  • 7 Monate, Juni 2013 - Dez. 2013

    Reinigungskraft

    Helmut Schegel

    Meticulous and detail-oriented Cleaning Staff sought to maintain pristine conditions and contribute to a healthy and inviting work environment.

  • 8 Monate, Feb. 2012 - Sep. 2012

    Sales Assistant

    Zara Deutschland GmbH

    Multifaceted individual sought to manage product inventory, provide exceptional customer service, analyze sales data, and implement visually appealing displays to enhance the overall customer experience.

Ausbildung von Steve-Dieter Drießen

  • Bis heute 8 Jahre und 9 Monate, seit Okt. 2015

    Interdisziplinäre Medienwissenschaft (M.Sc.)

    Universität Bielefeld

    Wahlpflichtfächer: Computerlinguistik, Informatik I, Medieninformatik, Mensch-Maschine-Interaktion, Medienpädagogik, Mediensoziologie; Voraussichtliche Note: 1,8

  • 2 Jahre, Okt. 2013 - Sep. 2015

    Literature

    Universität Bielefeld

    Kleines Nebenfach mit Schwerpunkt auf: Grundlagen der Literaturwissenschaft und einer Vertiefung in Literaturgeschichte, - theorie, -kultur und -ästhetik - Zusätzlich: Medienkommunikation + Basiswissen Japanisch; Note: 1,3

  • 2 Jahre, Okt. 2013 - Sep. 2015

    Ethics

    Universität Bielefeld

    Kleines Nebenfach mit Schwerpunkt auf: Grundlagen der Philosophie und einer Vertiefung in Ethik - Zusätzlich: Erziehungswissenschaft (Theorie + Empirie); Note: 3,1

  • 4 Jahre, Okt. 2011 - Sep. 2015

    Sociology

    Universität Bielefeld

    Kernfach mit Schwerpunkt auf Mediensoziologie, Sozialstrukturanalyse, Statistik und Gender Studies; Note: 1,6

  • 10 Jahre und 7 Monate, 2001 - Juli 2011

    Fichte-Gymnasium Krefeld

    Leistungskurse: Deutsch, Englisch, Geschichte und Mathematik; Note: 3,0

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Japanisch

    Grundlagen

  • Spanisch

    Grundlagen

Interessen

Forschung und Entwicklung
Programmatic Ads
Kampfkunst
Japan
Lesen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z