Sevrine Josten
Angestellt, Leitung Qualifizierung Betreuungskräfte, CarePro Akademie GmbH ( tochter der Home Instead GmbH)
Köln, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Sevrine Josten
Bis heute 6 Monate, seit Jan. 2024
Leitung Qualifizierung Betreuungskräfte
CarePro Akademie GmbH ( tochter der Home Instead GmbH)
-Führung des Teams. Wertschätzen, Evaluieren & Fördern. • Verantwortlich für die administrativen Abläufe • Organisation, Begleitung und Qualitätssicherung von Veranstaltungen im Online & im Präsenz-Format • Weiterentwicklung der Schulungsangebote • • Entwicklung und Umsetzung von E-Learning und Blended-Learning Konzepten • Einsatz als Trainerin • Erstellung des Jahresterminplans • Verantwortlich für das interne Qualitätsmanagement und die Zertifizierungsprozesse (ZFU und AZAV) • Budgetverantwortung
Bis heute 10 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2014
Owner - Trainer & Coach at Train2sucess
Train2success
- Vertrieb Schulungen - Workshops au Maß - Train the Trainer Schulungen - Business and Life Coaching - Team Coaching
2 Jahre und 4 Monate, Sep. 2021 - Dez. 2023
Learning & Development Manager
Home Instead GmbH & Co. KG
1 Jahr und 1 Monat, Sep. 2020 - Sep. 2021
Projektmanager Personal Entwicklung
Maxim Markenprodukte GmbH & Co. KG6 Monate, März 2020 - Aug. 2020
Recruiting Analyst & Project Assistant
Maxim Markenprodukte GmbH & Co. KG1 Jahr, Mai 2019 - Apr. 2020
Development Manager Germany
Ideal Meetings & Events
-360 degree german market analysis -budget 2020 -recruitment of the german team -implementation of a Sales & Marketing plan -definition of market entering strategies -potential analyses of our French key accounts on the german market -attend trade shows & networking events -manage event requests & projects -translation of the digital platform into German -translation of all commercial documents -extension of our german database content -creation and launch of the german landing page of IME
6 Monate, Nov. 2018 - Apr. 2019
Project Manager
Neue Dorint GmbH /Dorint Hotels
Being part of the development team my tasks covered: - market analyses with aim to expand Dorint Portfolio - due dilligences - profit & lost Analyses - create a activity reporting - appointments with investors & clients - schedule and handle rebrandings with all the operational departments - project management
2 Jahre und 8 Monate, März 2016 - Okt. 2018
Elternzeit / CEO Familie Mertens
Familie Mertens Josten
Mama zwei wundervolle kleine Jungen ( 2016 and 2017) . Dank diese 2 kleine Wunder konnte ich mich zum multitasking "Queen" entwickeln, hoch effizient Aufgaben abwickeln, Time management meistern, Prioritäten setzen und folgen, und in hoch emotionale & stressige Situationen rational vorgehen.
1 Jahr und 7 Monate, Aug. 2014 - Feb. 2016
Junior Vertriebstrainerin & Coach
StepStone Deutschland GmbH
- Analyse, Abstimmung und Reporting des Trainingsbedarf und Maßnahmen - Teilnahme an Mitarbeitergesprächen zur Identifikation des Trainings- und Entwicklungbedarf - Erstellung von Trainings und Workshops inkl. Trainingsunterlagen - Durchführung von Trainings und Workshops in verschiedene Vertriebsbereiche - Coaching am Telefon und vor Ort (Innen- und Außendienst) - Einarbeitung neue Mitarbeiter - Reporting und Dokumentation der durchführten Maßnahmen - Teilnahme an HR, Training und Vertriebsmeetings
1 Jahr und 4 Monate, Sep. 2012 - Dez. 2013
Sourcing Consultant
HRS
- Analysis & development of project-specific global sourcing strategies for Key Accounts - Consultancy on basis of the analysis results with regard to the implementation of the sourcing strategy - Negotiation with Hotels and Hotel Chains - Analyse and comparaison of offers & savings calculations - Elaborating and handling National and International Product Trainings - Creation of a new Hotel acquisition process together with the strategy department
1 Jahr und 10 Monate, Nov. 2010 - Aug. 2012
Director of Sales
Radisson Blu Balmoral Hotel,Spa
In charge of the Sales & Marketing and the Meeting & Event department - Member of the Management Team - General Manager Backup in charge of the daily operations - M&E Forecasts on a bi monthly basis - Sales and Marketing plan on a yearly basis - Holding Business plan & Revenue meeting - Negociation of corporate Rates - Retain & develop new and existing MICE and Corporate accounts - Organisation of client events - Development of the team - On the Job trainings and Coaching of the the Hotel Teams
6 Monate, Mai 2010 - Okt. 2010
Sales Manager
Radisson blu Balmoral Hotel,Spa
5 Monate, Jan. 2010 - Mai 2010
Business Developer
Michael Bailey Associates GmbH
As European IT recrutment office, MBA opened in 2010 his second office in Germany, Düsseldorf ! As Business Developper my task is to find for our existing and our potential new clients the right IT specialists for all their IT projects. - Recruitment of IT freelancers - Sales Calls - Sales Appointment - Negotiations with the freelancers - establish contracts - weekly activity reporting
1 Jahr und 7 Monate, Juli 2008 - Jan. 2010
Sales Executive
Radisson Blu Royal Hotel Brussels
As sales Executive I was in charge of: - the French and German MICE market - the entire leisure market of the hotel - 20 Corporate accounts and their contracted rates. - Sign corporate/leisure contracts - monthly activity reportings & forecasts - attending fairs and conventions - cold calling and sales trips - complain handling - organise client events and famtrips - prepare the budget for my markets and key accounts
1 Jahr und 5 Monate, Okt. 2007 - Feb. 2009
ISO 9001 coordinator / project manager
Radisson Blu Royal Hotel Brussels
Implement the ISO 9001:2000 norms throughout the entire hotel (16 departments - 180 employees) - project management - project coordination - support the teams in the implementation - hold trainings and workshops - manage the reporting - prepare & pass the certification
Ausbildung von Sevrine Josten
1 Jahr und 1 Monat, Feb. 2021 - Feb. 2022
Systemischer Coach & Change management
INEKO - Institut an der Universität Köln
6 Monate, Okt. 2013 - März 2014
Certified Sales Trainer
INtem, Mannheim
1 Jahr, Jan. 2013 - Dez. 2013
Coaching
Life Coach - Rockon BVBA
2 Jahre und 1 Monat, Sep. 2006 - Sep. 2008
Business Administration - Management
HUB, Brussels
2 Jahre und 10 Monate, Sep. 2003 - Juni 2006
Tourism, option Management
ISALT, Brussels
Gestion d´entreprise
Sprachen
Englisch
Fließend
Französisch
Muttersprache
Deutsch
Muttersprache
Niederländisch
Fließend
Spanisch
Grundlagen