Sevrine Josten

Angestellt, Leitung Qualifizierung Betreuungskräfte, CarePro Akademie GmbH ( tochter der Home Instead GmbH)

Köln, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

People Management
Coaching
Personalentwicklung
Training
Emotional Intelligence
Team Management
Führung
Change Management
Vertrieb
Kundenbetreuung
Kundenberatung
Kundenbindung
Business Plan
Strategy
Business analysis
Projektmanagement
Business Development
Hotel Management
Sourcing
Leadership
Zuverlässigkeit
Flexible
engagiert
organisiert
Koordinationsfähigkeit
lösungsorientiert
Analytisches Denken
Time Management
Human Resources
Project Management
Französische Sprache
Englische Sprache

Werdegang

Berufserfahrung von Sevrine Josten

  • Bis heute 6 Monate, seit Jan. 2024

    Leitung Qualifizierung Betreuungskräfte

    CarePro Akademie GmbH ( tochter der Home Instead GmbH)

    -Führung des Teams. Wertschätzen, Evaluieren & Fördern. • Verantwortlich für die administrativen Abläufe • Organisation, Begleitung und Qualitätssicherung von Veranstaltungen im Online & im Präsenz-Format • Weiterentwicklung der Schulungsangebote • • Entwicklung und Umsetzung von E-Learning und Blended-Learning Konzepten • Einsatz als Trainerin • Erstellung des Jahresterminplans • Verantwortlich für das interne Qualitätsmanagement und die Zertifizierungsprozesse (ZFU und AZAV) • Budgetverantwortung

  • Bis heute 10 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2014

    Owner - Trainer & Coach at Train2sucess

    Train2success

    - Vertrieb Schulungen - Workshops au Maß - Train the Trainer Schulungen - Business and Life Coaching - Team Coaching

  • 2 Jahre und 4 Monate, Sep. 2021 - Dez. 2023

    Learning & Development Manager

    Home Instead GmbH & Co. KG

  • 1 Jahr und 1 Monat, Sep. 2020 - Sep. 2021

    Projektmanager Personal Entwicklung

    Maxim Markenprodukte GmbH & Co. KG
  • 6 Monate, März 2020 - Aug. 2020

    Recruiting Analyst & Project Assistant

    Maxim Markenprodukte GmbH & Co. KG
  • 1 Jahr, Mai 2019 - Apr. 2020

    Development Manager Germany

    Ideal Meetings & Events

    -360 degree german market analysis -budget 2020 -recruitment of the german team -implementation of a Sales & Marketing plan -definition of market entering strategies -potential analyses of our French key accounts on the german market -attend trade shows & networking events -manage event requests & projects -translation of the digital platform into German -translation of all commercial documents -extension of our german database content -creation and launch of the german landing page of IME

  • 6 Monate, Nov. 2018 - Apr. 2019

    Project Manager

    Neue Dorint GmbH /Dorint Hotels

    Being part of the development team my tasks covered: - market analyses with aim to expand Dorint Portfolio - due dilligences - profit & lost Analyses - create a activity reporting - appointments with investors & clients - schedule and handle rebrandings with all the operational departments - project management

  • 2 Jahre und 8 Monate, März 2016 - Okt. 2018

    Elternzeit / CEO Familie Mertens

    Familie Mertens Josten

    Mama zwei wundervolle kleine Jungen ( 2016 and 2017) . Dank diese 2 kleine Wunder konnte ich mich zum multitasking "Queen" entwickeln, hoch effizient Aufgaben abwickeln, Time management meistern, Prioritäten setzen und folgen, und in hoch emotionale & stressige Situationen rational vorgehen.

  • 1 Jahr und 7 Monate, Aug. 2014 - Feb. 2016

    Junior Vertriebstrainerin & Coach

    StepStone Deutschland GmbH

    - Analyse, Abstimmung und Reporting des Trainingsbedarf und Maßnahmen - Teilnahme an Mitarbeitergesprächen zur Identifikation des Trainings- und Entwicklungbedarf - Erstellung von Trainings und Workshops inkl. Trainingsunterlagen - Durchführung von Trainings und Workshops in verschiedene Vertriebsbereiche - Coaching am Telefon und vor Ort (Innen- und Außendienst) - Einarbeitung neue Mitarbeiter - Reporting und Dokumentation der durchführten Maßnahmen - Teilnahme an HR, Training und Vertriebsmeetings

  • 1 Jahr und 4 Monate, Sep. 2012 - Dez. 2013

    Sourcing Consultant

    HRS

    - Analysis & development of project-specific global sourcing strategies for Key Accounts - Consultancy on basis of the analysis results with regard to the implementation of the sourcing strategy - Negotiation with Hotels and Hotel Chains - Analyse and comparaison of offers & savings calculations - Elaborating and handling National and International Product Trainings - Creation of a new Hotel acquisition process together with the strategy department

  • 1 Jahr und 10 Monate, Nov. 2010 - Aug. 2012

    Director of Sales

    Radisson Blu Balmoral Hotel,Spa

    In charge of the Sales & Marketing and the Meeting & Event department - Member of the Management Team - General Manager Backup in charge of the daily operations - M&E Forecasts on a bi monthly basis - Sales and Marketing plan on a yearly basis - Holding Business plan & Revenue meeting - Negociation of corporate Rates - Retain & develop new and existing MICE and Corporate accounts - Organisation of client events - Development of the team - On the Job trainings and Coaching of the the Hotel Teams

  • 6 Monate, Mai 2010 - Okt. 2010

    Sales Manager

    Radisson blu Balmoral Hotel,Spa

  • 5 Monate, Jan. 2010 - Mai 2010

    Business Developer

    Michael Bailey Associates GmbH

    As European IT recrutment office, MBA opened in 2010 his second office in Germany, Düsseldorf ! As Business Developper my task is to find for our existing and our potential new clients the right IT specialists for all their IT projects. - Recruitment of IT freelancers - Sales Calls - Sales Appointment - Negotiations with the freelancers - establish contracts - weekly activity reporting

  • 1 Jahr und 7 Monate, Juli 2008 - Jan. 2010

    Sales Executive

    Radisson Blu Royal Hotel Brussels

    As sales Executive I was in charge of: - the French and German MICE market - the entire leisure market of the hotel - 20 Corporate accounts and their contracted rates. - Sign corporate/leisure contracts - monthly activity reportings & forecasts - attending fairs and conventions - cold calling and sales trips - complain handling - organise client events and famtrips - prepare the budget for my markets and key accounts

  • 1 Jahr und 5 Monate, Okt. 2007 - Feb. 2009

    ISO 9001 coordinator / project manager

    Radisson Blu Royal Hotel Brussels

    Implement the ISO 9001:2000 norms throughout the entire hotel (16 departments - 180 employees) - project management - project coordination - support the teams in the implementation - hold trainings and workshops - manage the reporting - prepare & pass the certification

Ausbildung von Sevrine Josten

  • 1 Jahr und 1 Monat, Feb. 2021 - Feb. 2022

    Systemischer Coach & Change management

    INEKO - Institut an der Universität Köln

  • 6 Monate, Okt. 2013 - März 2014

    Certified Sales Trainer

    INtem, Mannheim

  • 1 Jahr, Jan. 2013 - Dez. 2013

    Coaching

    Life Coach - Rockon BVBA

  • 2 Jahre und 1 Monat, Sep. 2006 - Sep. 2008

    Business Administration - Management

    HUB, Brussels

  • 2 Jahre und 10 Monate, Sep. 2003 - Juni 2006

    Tourism, option Management

    ISALT, Brussels

    Gestion d´entreprise

Sprachen

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Muttersprache

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Niederländisch

    Fließend

  • Spanisch

    Grundlagen

Interessen

Tennis
Ski & Snowboard
Biking
Running
Travel
Languages
Psychology
Coaching
Yoga

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z