Satoshi Pointner

Angestellt, Account Manager Region South Germany, Proact Deutschland GmbH

Bis 2000, Medieninformatik mit Anwendungsfach Mediengestalter für Film,Ton & Informatik, Mediadesign Hochschule für IT-Design und Informatik

Wilhermsdorf, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

identify needs for investigative consulting & sale
decider contacts
Sales and marketing knowledge
Large & Enterprice Customer Contacts
IT-Lösungen
Solution Sales
Dell
CISCO solution knowledge
POLYCOM solution knowledge
Avaya
XING
Software Defined Network
Software Defined Datacenter
Unified Communication Solutions
Video Communication Solution
Vertrieb
Marketing & Sales
Key Account Management
Channel Management
Channel Development
Business Development
Customer contacts
Kunde
Reseller & VAR´s contacts
Wissen
Kontakt
Beratung
Marketing
Wiederverkäufer
interesting contacts
Rechnernetzwerke
Datacenter
Storage
Kommunikations Lösungen
Conference knowledge
DECT Solution
Videotechnik
Telepresence Experience
Video
Streaming
Kommunikation
WEB RTC Solution
Microsoft Lync
ERP-Lösung
VPN
NAC
SONIC Wall Solution knowledge
Ironport
Verkaufsaktionen
Programmmanagement
Channel Marketing
Fachwissen Microsoft Lync / OCS R2
Microsoft Azure
Microsoft Dynamics NAV
Microsoft Active Directory
Microsoft Dynamics CRM
Microsoft Exchange
TREND MICRO IT-Sicherheitslösungen
Support
Programme und Promotions; Zertifizierungs Möglichk
Fachkompetenz

Werdegang

Berufserfahrung von Satoshi Pointner

  • Bis heute 4 Jahre und 5 Monate, seit Feb. 2020

    Account Manager Region South Germany

    Proact Deutschland GmbH

    Large Customers

  • Bis heute 5 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2019

    Territory Sales Manager Region South Germany

    Arista Networks Inc.

  • 3 Jahre und 5 Monate, Sep. 2015 - Jan. 2019

    Key Account Executive - Large Enterprise - Germany

    Dell|EMC

  • 3 Jahre und 4 Monate, Juni 2012 - Sep. 2015

    Named Account Manager - Large Customers Süd

    Avaya GmbH & Co. KG

    Named Account Manager for Large Customers from 750 to 15 000 Employees / Senior Management Associate - Expansion of Named Account by cross & up selling - Solution selling in all 5 areas: Unified Communication, Contact Center, Networking, Video, Carrier - Recognize & understand Customer Business Needs = Process-optimization with Avaya Solutions Selling - Develop and implement projects - New customer acquisition - Account - & Business planning - weekly Forecast planning

  • 2 Jahre und 4 Monate, März 2010 - Juni 2012

    Channel Account Manager - Region Deutschland

    Polycom

    - Analysis of end customers and identification of sales and revenue potential - Project-related end-users care about orders and generate revenue - Weekly Forecast planning and quarterly Review - Quarterly planning of marketing, training, and certification activities for Revenue increase - Annual creation of business plans with the re-sellers - Coordinating and ensuring close cooperation between the various PLCM units, distribution partners, resellers, and end users

  • 4 Monate, Feb. 2012 - Mai 2012

    Senior Account Manager - Nordbayern

    XING AG

    XING AG, Hamburg, Region South Germany, Senior Account Manager - Care and expansion of the Named Account in 3 Areas: Advertising,Videoconferencing , Business Social Media Sale - New customer acquisition

  • 4 Jahre und 11 Monate, Mai 2005 - März 2010

    Channel Account Manager - Region West

    Cisco Germany

    Cisco Systems, Channel Account Manager, Region West Germany - Cisco solution selling over re-seller - Develop and implement projects - Plan and execute marketing campaigns, re-seller- & Team events - Business- & Marketing planning - New re-seller acquisition Special task: - Knowledge makers & multiplier for Service Question for the Team - Responsibility, planning, inviting, execution and post-processing of hosted re-seller webinars

  • 2 Jahre und 5 Monate, Jan. 2003 - Mai 2005

    Teamleiter

    Vodafone

    Division Coach, Team assistant and Team leader for the project Vodafone retention (45 Team-members)

  • 3 Jahre, Feb. 2000 - Jan. 2003

    Teamleiter Vodafon Retention

    Defacto Unternehmens Gruppe

    Division Coach, Team assistant, Team leader & New Team Projekt Inovations Test for the Project Vodafone retention.

  • 2 Jahre und 7 Monate, Aug. 1997 - Feb. 2000

    Mediengestalter für Film & Ton

    Mediadesign Hochschule für Design und Informatik GmbH

    Grafik & Design und IT Software Entwicklung für Medien in Film (z.B Animationen) und Ton

  • 3 Jahre, Sep. 1994 - Aug. 1997

    Groß & Einzelhandelkaufmann zusätzliche Fachrichtung IT

    Karstadt AG

  • 3 Jahre, Sep. 1991 - Aug. 1994

    Schauwerbegestalter - Stylist

    Karstadt AG

Ausbildung von Satoshi Pointner

  • 2 Jahre und 7 Monate, Aug. 1997 - Feb. 2000

    Medieninformatik mit Anwendungsfach Mediengestalter für Film,Ton & Informatik

    Mediadesign Hochschule für IT-Design und Informatik

  • 3 Jahre, Sep. 1994 - Aug. 1997

    Groß-& Einzelshandelskaufmann mit Fachrichtung EDV

    Karstadt - IT Infratruktur AG

  • 3 Jahre, Sep. 1991 - Aug. 1994

    Stylist - Schauwerbegestalter - Dekoration

    Karstadt AG

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Japanisch

    Muttersprache

  • Chinesisch

    Grundlagen

Interessen

Wandern
Trecking
Skifahren
Reisen
Tauchen
Kochen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z