Roland Gagel

Angestellt, Geschäftsleiter / Director Dudenhofen Test Center / Director Quality Germany, SEGULA Technologies GmbH

Abschluss: Dipl.Wirtsch.-Ing (MB), TU Darmstadt

Rodgau-Dudenhofen, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Remarketing
Internationales Management
Automobilindustrie
Einkauf
Qualitätsmanagement
IT-Projektmanagement
IT Project Management im Automobilsektor
After Sales
IATF 16949
Fahrzeuginspektionen
Retail Network Management
Off lease / Off rental
Strategie
Vertrieb
Sales
Projektmanagement
Prozessoptimierung
Supply Chain Management
Warranty
Geschäftsführung
Key Account Management
Verbandsmanagement
Key-Account-Management
Vertriebsleitung
Business Development
Englische Sprache
Preisverhandlungen
Globalisierung
Vertriebsingenieurwesen
Gewinn-und-Verlust-Rechnung
After-Sales Service
Aftersales
Führung
Führungserfahrung
Reisebereitschaft
Empathie
Management
Verkauf

Werdegang

Berufserfahrung von Roland Gagel

  • Bis heute 1 Jahr und 2 Monate, seit Mai 2023

    Geschäftsleiter / Director Dudenhofen Test Center / Director Quality Germany

    SEGULA Technologies GmbH

    Heading the start-up like development of the Segula Test Center Rodgau, from OEM driven to full open market service provider. Testing, Developping and Validation of light vehicles in laboratories (Emission and BEV), on OEM grade tracks and world class labs. Diversifying customer portfolio and defining growth strategy for the site. Develop new clients and broaden service offering. Establish strategic partnerships with renowned complementary service providers.

  • 1 Jahr und 9 Monate, Sep. 2021 - Mai 2023

    Head of Mobility Industry & KAM

    TÜV SÜD Auto Service GmbH - TÜV SÜD Gruppe

    Enabling C.A.S.E. technology for the industrial partners of the Automotive. Nine Digit P&L. Managing the Sales Team and Key Account Managers of TÜV SÜD Mobility Industry Unit. Serving the Automotive Industrial clients of OEM, Suppliers, Dealers, Importers, Leasing Companies, Banks and Service Companies with trusted services of TÜV SÜD in the areas of Homologation, Highly Automated Driving, Hydrogen Mobility, Remarketing and Used Car, Aftersales and Sales Consulting

  • 1 Jahr und 2 Monate, Juli 2020 - Aug. 2021

    Senior Vice President Automotive, Sales and KAM @ Mobility Industry

    TÜV SÜD Auto Service GmbH - TÜV SÜD Gruppe

    Global Type Approval Services, Highly Automated Driving Vehicles Development and Certification, Emission and Environmental Testing, Component and System Testing. 8 digit P&L. Leading the 12 FTE Sales and KAM team of TÜV SÜD Mobility Industry.

  • 4 Jahre und 6 Monate, Jan. 2016 - Juni 2020

    Global Vice President Field Services

    SGS Société Générale de Survellance SA

    Weltweite P&L (> 100m) für das Globale Inspection, Audit und Assurance Geschäft im Bereich Automotive, Aerospace und Rail der SGS. Focus aus Field Services (Außendienst) in den Bereichen Retail Network/Warranty/Customer Service, Vehicle Inspections / Schadens-/ Wertgutachten und Lieferantenqualitätsentwicklung. Leitung des Globalen Sales and Business Development Teams mit 15m+ annual sales target. 15 Jahre Erfahrung im Automobilsektor /OEM plus 9 Jahre im Service für die Auto und Luftfahrtindustrie.

  • 2 Jahre und 9 Monate, Apr. 2013 - Dez. 2015

    Vice President Automotive Solutions

    SGS

    Responsible for the operation, growth and development of the automotive services in terms of Retail Network Solutions and Supply Chain Development. Global Senior Management responsible for the VTLO Organization of ISO/TS 16949. Business Segment Leader Retail Network Solutions, Warranty, Incentive, Trade Parts, Loyalty Improvement.

  • 1 Jahr und 10 Monate, Juli 2011 - Apr. 2013

    Int. Business Development Manager Automotive

    SGS-International Certification Services GmbH

    Development of solutions on 2nd party audits for the automotive Industry in the area of sales /aftersales. Warranty Audits and programs to control warranty cost and improve warranty spending. Develop tailored solutions for OEMs based on their needs and requirements on a local as well as global basis.

  • 3 Jahre und 4 Monate, März 2008 - Juni 2011

    Customer Care / Warranty Manager Europe

    Adam Opel AG

    Verantwortlich für Garantie- und Kulanzkosten Management für Opel/Vauxhall in Europa. Leitung der Warranty Systems and Reporting Gruppe mit insgesamt 10 MA in 3 Ländern. Projektmanager für Global Warranty System Deployment. Entwicklung und Implementation der Opel/Vauxhall Kulanzstrategie ein Europa, incl. des zugehörigen IT Systems.

  • 1 Jahr und 5 Monate, Okt. 2006 - Feb. 2008

    Manager Technischer Außendienst

    Adam Opel GmbH

    Warranty Audits, Beratende Audits, Warranty Cost Control

  • 3 Jahre und 9 Monate, Jan. 2003 - Sep. 2006

    Koordinator Garantie und Kulanzstrategie

    Adam Opel GmbH

    Aufbau des Warranty / Garantie Call Centers (28 Pers.) für Opel Deutschland; Entwicklung der Opel Kulanzstrategie und Umsetzung mit dem Handel in Deutschland. Warranty KPI Development.

  • 7 Jahre und 2 Monate, Nov. 1995 - Dez. 2002

    Einkauf, Supplier Quality

    Adam Opel AG

    Gruppen Leiter Vendor Cost Recovery, Gruppenleiter Supplier Quality Processes and Systems, QS9000 / TS16949 Verantwortlicher für den Einkauf, zuvor Einkäufer Advance Purchasing

  • 4 Monate, Aug. 1993 - Nov. 1993

    Intern/ Praktikant

    Industrial Development Corporation IDC

    Ptaktikant im Bereich Economics Department der Südafrikanischen Industrie-Entwicklungsbank

Ausbildung von Roland Gagel

  • 5 Jahre und 11 Monate, Okt. 1989 - Aug. 1995

    Rechts- und Wirtschaftswissenschaften

    TU Darmstadt

    Finanzmärkte, Konstruktionsmethodik

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Auto
After Sales
Händlernetzentwicklung und -audits
Garantie und Kulanz
Warranty Management
Kleine Autos
jede Form von neuen und innovativen Technologien im Auto
Finanzmärkte
Wein
Schlagzeug spielen
Basketball
FRAPORT Skyliners
Digitalisierung
VDA 6.3
IATF 16949

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z