Ricardo Oliveira
Partner / Gesellschafter, Automotive Customer Experience specialist, founder and CEO, World Shopper / Jotoliveira
Lisboa, Portugal
Werdegang
Berufserfahrung von Ricardo Oliveira
Bis heute 15 Jahre und 6 Monate, seit 2009
New challenge "World Shopper 2009 - Reinventing Car Buying Experience"
Jotoliveira
"A Mini and a Volvo. Rare, please. We went to test the service in English Dealers and finished eating steak au poivre. Come and see the main conclusions of the first stage of “World Shopper’09”, another innovative concept from Jotoliveira."
Bis heute 16 Jahre und 6 Monate, seit 2008
"One Customer. One Chance", new strategy against auto sales downturn.
Jotoliveira
Bis heute 16 Jahre und 6 Monate, seit 2008
Launch of a new website dedicated to automotive professionals
Jotoliveira
Editor
Bis heute 17 Jahre und 6 Monate, seit 2007
Workshops program to improve Mystery Shopping results
Jotoliveira
Customers: Opel, Mercedes-Benz, BMW, BMW Motorrad, Honda, Mitsubishi.
Bis heute 18 Jahre und 6 Monate, seit 2006
First MS in motorcycle industry
Jotoliveira
Customers: BMW Motorrad, Honda.
Bis heute 21 Jahre und 6 Monate, seit 2003
Launch of AMT, an innovative benchmarking MS service (prices, incentives).
Jotoliveira
Bis heute 24 Jahre und 6 Monate, seit 2000
First MS in a Fast-Fit workshops network.
Jotoliveira
Customers: Stationmarché
Bis heute 25 Jahre und 6 Monate, seit 1999
First Rent-a-Car MS
Jotoliveira
Customers: Avis Rent-a-Car, National.
Bis heute 26 Jahre und 6 Monate, seit 1998
First Fleet Mystery Shopping program (Renting)
Jotoliveira
Customers: Renault (RCI), GE.
Bis heute 26 Jahre und 6 Monate, seit 1998
Pioneer MS to evaluate service and technical skills in car inspection centres.
Jotoliveira
Customer: Portuguese state department, Controlauto, ITV
Bis heute 27 Jahre und 6 Monate, seit 1997
First MS in Motorshows
Jotoliveira
Bis heute 31 Jahre und 4 Monate, seit März 1993
Automotive Customer Experience specialist, founder and CEO
World Shopper / Jotoliveira
Specialties: _ENERGIZING automotive projects through a creative and Customer-centric mindset. _CHASING creative ideas in car business, worldwide. _RESEARCHING the future of automotive business. _IMPROVING car companies digital strategies.
Bis heute 31 Jahre und 6 Monate, seit 1993
First Mystery Shopping studies to Fiat Auto and Rover Group (Sales and Service)
Jotoliveira
Customers: Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Smart, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo and Iveco.
Bis heute 38 Jahre und 6 Monate, seit 1986
Automotive Mystery Shopping Specialist
Jotoliveira
Running the unique worldwide company strictly specialized in Mystery Shopping in Automotive industry, creating and developping new MS concepts for this industry and reinventing car buying experience through a initiative called “World Shopper 2009”.
1986 - 1986
Foundation of the company which became Jotoliveira, Lda. years later.
Jotoliveira
Ausbildung von Ricardo Oliveira
Management
Instituto Superior de Linguas e Administração
Sprachen
Portugiesisch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Spanisch
Fließend
Französisch
Gut
Deutsch
Grundlagen