Ing. Rajasekar Dhandapani
Angestellt, Senior Systems Engineer, FERCHAU Automotive GmbH
Cologne, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Rajasekar Dhandapani
Bis heute 1 Jahr und 9 Monate, seit Okt. 2022
Senior Systems Engineer
FERCHAU Automotive GmbH
6 Jahre und 9 Monate, Jan. 2016 - Sep. 2022
Team Leader
FEV GmbH
Optimierung und Validierung der Getriebesteuerungsfunktionen Messungen im Fahrzeug und auf Prüfständen wurden durchgeführt, um die Übertragungsfunktionen zu überprüfen Objektive (DoE-Techniken) und subjektive Verifizierung der Schaltqualität wurden für verschiedene Schalttypen mit den Schwerpunkten AT, AMT und DCT durchgeführt Test cases wurden erstellt, um die Softwarefunktionen zu testen. Bei Bedarf wurden auch Modellabstimmungen durchgeführt.
1 Jahr und 5 Monate, Aug. 2016 - Dez. 2017
Resident Ingenieur
Opel
-Communication with Engine team to optimize and improve the transmission calibration - Reviewing the shift quality of Automatic transmission in the proving grounds of Opel - Design of experiments are applied for the current testing projects
1 Jahr und 1 Monat, Dez. 2014 - Dez. 2015
Mater Arbeit
FEV GmbH
i) Working as Project Engineer in Transmission Calibration Department ii) Main focus on improving the shift quality of AMT by DoE approach iii) Expected result is model based approach is more efficient than traditional calibration process and defining requirements for validation methods
1 Jahr und 4 Monate, Juni 2012 - Sep. 2013
Steering subsystem head for FSAE event
Supra SAE India 2013-14
The design of the steering focuses on providing minimum lock to lock and better handling experience to driver while cornering, acceleration, and deceleration conditions. Based on various design considerations, experience from previous year competition it was determined that a “manual rack and pinion with detachable steering wheel ” configuration is the best steering type. This type allows for the greatest degree of adjustability, and provides the desired behaviour under dynamic conditions.
8 Monate, Okt. 2012 - Mai 2013
Bachelor Arbeit
Nissan Ashok Leyland
i) Worked in Exhaust Emission-After treatment division ii) Supported in developing a correlation of Nitrous Oxide emission with engine operating parameters using Matlab Simulink iii) Process improvement in measurement time and money for the exhaust gas emissions systemWorked in Exhaust Emission-After treatment division
Ausbildung von Rajasekar Dhandapani
5 Jahre und 2 Monate, Juni 2009 - Juli 2014
Automobile engineering
PSG college of technology
vehicle design, vehicle dynamics, automotive engines, automotive transmission, noise vibration and harness
automotive systems
Han University of applied science
Sprachen
Englisch
Muttersprache
Deutsch
Fließend
Tamil
-