Ing. Rajasekar Dhandapani

Angestellt, Senior Systems Engineer, FERCHAU Automotive GmbH

Cologne, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

MatLab
Automotive
Vehicle Technology
vehicle dynamics
automotive engines
Exhaust emissions
Powertrain
Transmission
Engineering
Engines
vehicle electronics
Calibration
automated manual
INCA
Canape
Simulink
instep
Calibration and Testing
Systems
Project Management
German
Validation
English Language
Professional experience
Electric current
Automatic transmission
Electric Drives

Werdegang

Berufserfahrung von Rajasekar Dhandapani

  • Bis heute 1 Jahr und 9 Monate, seit Okt. 2022

    Senior Systems Engineer

    FERCHAU Automotive GmbH

  • 6 Jahre und 9 Monate, Jan. 2016 - Sep. 2022

    Team Leader

    FEV GmbH

    Optimierung und Validierung der Getriebesteuerungsfunktionen Messungen im Fahrzeug und auf Prüfständen wurden durchgeführt, um die Übertragungsfunktionen zu überprüfen Objektive (DoE-Techniken) und subjektive Verifizierung der Schaltqualität wurden für verschiedene Schalttypen mit den Schwerpunkten AT, AMT und DCT durchgeführt Test cases wurden erstellt, um die Softwarefunktionen zu testen. Bei Bedarf wurden auch Modellabstimmungen durchgeführt.

  • 1 Jahr und 5 Monate, Aug. 2016 - Dez. 2017

    Resident Ingenieur

    Opel

    -Communication with Engine team to optimize and improve the transmission calibration - Reviewing the shift quality of Automatic transmission in the proving grounds of Opel - Design of experiments are applied for the current testing projects

  • 1 Jahr und 1 Monat, Dez. 2014 - Dez. 2015

    Mater Arbeit

    FEV GmbH

    i) Working as Project Engineer in Transmission Calibration Department ii) Main focus on improving the shift quality of AMT by DoE approach iii) Expected result is model based approach is more efficient than traditional calibration process and defining requirements for validation methods

  • 1 Jahr und 4 Monate, Juni 2012 - Sep. 2013

    Steering subsystem head for FSAE event

    Supra SAE India 2013-14

    The design of the steering focuses on providing minimum lock to lock and better handling experience to driver while cornering, acceleration, and deceleration conditions. Based on various design considerations, experience from previous year competition it was determined that a “manual rack and pinion with detachable steering wheel ” configuration is the best steering type. This type allows for the greatest degree of adjustability, and provides the desired behaviour under dynamic conditions.

  • 8 Monate, Okt. 2012 - Mai 2013

    Bachelor Arbeit

    Nissan Ashok Leyland

    i) Worked in Exhaust Emission-After treatment division ii) Supported in developing a correlation of Nitrous Oxide emission with engine operating parameters using Matlab Simulink iii) Process improvement in measurement time and money for the exhaust gas emissions systemWorked in Exhaust Emission-After treatment division

Ausbildung von Rajasekar Dhandapani

  • 5 Jahre und 2 Monate, Juni 2009 - Juli 2014

    Automobile engineering

    PSG college of technology

    vehicle design, vehicle dynamics, automotive engines, automotive transmission, noise vibration and harness

  • automotive systems

    Han University of applied science

Sprachen

  • Englisch

    Muttersprache

  • Deutsch

    Fließend

  • Tamil

    -

Interessen

cricket
volleyball
numismatics
music

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