Philipp Schanz
Inhaber, Geschäftsführer, Philipp Schanz - Kingdom Consulting
Frankfurt am Main, Deutschland
Über mich
Experienced Leader in Sales. Proven track record in both strategic and operational sales. Key Account management skills and long time sales experience. More than 15 years experience in the B2B card payment environment. Project management of comlex sales to senior finance board. Specialties: Strong organizational competency, Able to work under pressure, Team player, Cooperative Leadership style, Accurate communication, high analytical abilities, Entrepreneurial thinking and acting, Target oriented and Result driven behavior. Project Leader for Business & Sales Transformation in Agile Teams. Lean and Six Sigma Green Belt. Certified Bid Manager (CF APMP). Authentic Leadership Coach. Certified Scrum Master
Werdegang
Berufserfahrung von Philipp Schanz
Bis heute 13 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2011
Geschäftsführer
Philipp Schanz - Kingdom Consulting
-Entwicklung und Umsetzung von Markteintritts- und Vertriebsstrategien für KMUs - Aufbau von Vertriebsorganisationen im Auftrag - Interims Management als Vice President Sales - Interims Management als Geschäftsführer - Trainer für Kaltakquise Erfolge - Erfolgreiche Auftragsakquise großer, überregionaler Kunden im Bereich Healthcare (Klinikketten) - Existenzgründung ohne Fremdfinanzierung als Alleinverdiener
6 Monate, Okt. 2020 - März 2021
Director Business Development
AURIN Capital Management GmbH
AURIN Investment Group is a private equity house. Our focus is on small and medium-sized companies in Europe. We specialise in providing debt or equity capital in the multi-digit million range. We provide funds when traditional investors hesitate. In direct cooperation with our companies, we raise the potential of the respective management team.
3 Jahre, Okt. 2017 - Sep. 2020
Head of Mid-Market EMEA (Directorlevel Sales)
Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH2 Jahre, Okt. 2015 - Sep. 2017
Associate Director Global Bid and Contracting Management / "NextGen"
Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbHLeitung des Lufthansa AirPlus Bid- und Contracting Managementteams und des globalen Bankennetzwerks NextGen, Teamgröße 13 Mitarbeiter, Entwicklung neuer Strategien und Projekte innerhalb Ausschreibungen im Bankpartnernetzwerk Erfolge: Erfolgreiche Zertifizierung zum „Bid Manager“ aller Mitarbeiter, Erfolgreiche Einführung von Effizienzsteigerungstools, Bid Management Team des Jahres 2017, Jahreszielerreichung >130%, Gemeinsamer Gewinn mehrerer Großkunden
2 Jahre, Apr. 2006 - März 2008
Associate Director Sales Purchasing Card
Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH1 Jahr und 3 Monate, Jan. 2005 - März 2006
Key Account Manager Purchasing Card
Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH2 Jahre, Jan. 2003 - Dez. 2004
Sales Development Manager UK, London
Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH2 Jahre und 7 Monate, Aug. 1994 - Feb. 1997
Vertriebsmitarbeiter im Außendienst
Allianz Versicherungs AG
Ausbildung von Philipp Schanz
4 Jahre und 5 Monate, Okt. 1998 - Feb. 2003
BWL / Tourismusmanagement
Fachhochschule Kempten, Universitat de Vic (Barcelona)
Destinationsmanagement, Projektmanagement, Reiseveranstaltung, Financial Supply Chain Management
2 Jahre und 1 Monat, Juli 1994 - Juli 1996
Wirtschaft
Kaufmännische Schule 1 Stuttgart
Kapitalbedarfsrechnung, Versicherngsvertragsrecht, Sozialabsicherungen, Schadensbearbeitung
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Spanisch
Gut
Hebräisch
Grundlagen