Philipp Brückner

is looking for freelance projects. 🔎

Selbstständig, Freelancer, Compositing,Pipeline,Houdini,CG Imagery,Design,Realtime,VFX,Artist

Landau in der Pfalz, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

great interests in everything related to compositi
very good working knowledge in nuke compositing in
pipeline scripting and workflow optimisation. Good
Houdini FX
Realtime
Motion Graphics
Rendering
Shading and Lighting
CG Imagery
Concepting
Dreaming
Artistic
Unreal Engine
Redshift

Werdegang

Berufserfahrung von Philipp Brückner

  • Bis heute 4 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2020

    CG Generalist, Creator, Creative

    White Ground UG

  • Bis heute 8 Jahre und 10 Monate, seit Sep. 2015

    Freelancer

    Compositing,Pipeline,Houdini,CG Imagery,Design,Realtime,VFX,Artist

    Compositing, Pipeline, Workflow, Python

  • 2 Jahre und 6 Monate, März 2013 - Aug. 2015

    Compositing Artist, Lead, PipelineTD

    LAVAlabs Moving Images GmbH & Co. KG

    Pipeline Preperation, Compositing Artist

  • 1 Jahr und 1 Monat, Feb. 2012 - Feb. 2013

    NUKE Compositing Artist

    "Mackevision Medien und Design GmbH"

    Senior Nuke Compositing Artist, Compositing TD in training

  • 1 Jahr und 10 Monate, Apr. 2010 - Jan. 2012

    Nuke Compositing Artist

    Pirates 'n Paradise

    Flame Assistant and Nuke compositing Artist. Workflow optimisation ad scripting.

Sprachen

  • Englisch

    Fließend

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

photography
sports
poker
family
music
friends
traveling
eating
wing tsun
guitar

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z