Paul Baird

is available. ✅

Angestellt, Documentation Manager, Active Ops Ltd

Birmingham, Vereinigtes Königreich

Über mich

Based in UK but Irish passport holder, looking for remote or short term contract work.

Fähigkeiten und Kenntnisse

IT Service Management
IT Training
Customer Relationship Management
Knowledge Management
IT Change Management
MS Office
MS Excel
MS Word
Excel with VBAt
Outlook

Werdegang

Berufserfahrung von Paul Baird

  • Bis heute 1 Jahr und 4 Monate, seit März 2023

    Documentation Manager

    Active Ops Ltd

  • 9 Monate, Mai 2022 - Jan. 2023

    Documentation Manager

    Redbrain Ltd

  • 11 Monate, Juli 2021 - Mai 2022

    Documentation Manager

    Thought Machine

  • 7 Monate, Jan. 2021 - Juli 2021

    IT Technical Writer

    White Clarke Group

  • 6 Monate, Juli 2020 - Dez. 2020

    Documentation Manager

    UK Biocentre

  • 1 Jahr und 7 Monate, Aug. 2018 - Feb. 2020

    IT Technical Writer

    SAP Customer Experience

    Technical writer and knowledge manager using Atlassian JIRA and Wiki tools, and Ixiasoft Oxygen DITA CMS to create internal and external facing documentation.

  • 7 Monate, Jan. 2018 - Juli 2018

    SRE Technical Writer

    SAP Hybris

    My role is to define documentation requirements, processes, tools, responsibilities and structure. Working with SRE Global Management Team and local leads to plan the delivery of user assistance assets. These user assistance assets will enable internal and external consumers to deploy, administer, and use the Company software. User assistance deliverables include terminology, UI texts, configuration guides, videos, context-sensitive help, tutorials, and social media content.

  • 8 Monate, Juni 2017 - Jan. 2018

    IT Knowledge Manager

    SAP Hybris

    IT-Wissensmanager (Vertrag), verwickelt in einem komplexen multi-nationalem database projekt. Schulungsleiter, Vorbild/Leiter und mentor. Ich gestalte standardisierte Prozesse und Vorlagen fuer Wissen ueber verschiedene Team-Funktionen und Laender. Staendig fokussiert auf die Verbesserung und Steigerung Faehigkeit sich Wissen anzulegen sobald etwas erschaffen wurde, damit Aenderungen so gut wie moeglich geregelt werden koennen.

  • 5 Monate, Feb. 2017 - Juni 2017

    IT Trainer and Knowledge Manager

    Daisy Group

    IT Knowledge Manager, IT Trainer, and Call Quality Manager

  • 5 Monate, Sep. 2016 - Jan. 2017

    IT Knowledge Manager

    Interserve

  • 6 Monate, Apr. 2016 - Sep. 2016

    IT Trainer and Knowledge Manager

    Daisy Group

    IT Knowldge Manager, IT Trainer and Call Quality Manager

  • 4 Monate, Nov. 2015 - Feb. 2016

    IT Trainer

    NTT DATA Corporation

    IT Trainer

  • 1 Jahr und 4 Monate, Aug. 2014 - Nov. 2015

    IT Trainer and Knowledge Manager

    Daisy Group

    IT Trainer and Knowledge Manager

  • 2 Jahre und 9 Monate, Sep. 2011 - Mai 2014

    IT Client Systems Liaison

    AUA Insolvency Risk Services

    IT Trainer, Customer Relationship Management

  • 9 Jahre und 1 Monat, Sep. 2002 - Sep. 2011

    IT Project Manager

    Towergate Risk Solutions

    IT Project Manager, IT Implementation Manager, Regional IT Support, Network Engineer, Systems Administrator

Interessen

Running
Trail running
Archaeology
Cycling
ITIL V3 Service Transition

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z