Lukas Scholte van Mast
Angestellt, Strategy Director (Associate) | Public Sector, IBM iX
Abschluss: M.A. (trinational), Deutsch-Französische Hochschule/Université franco-allemande
Berlin, Deutschland
Über mich
It all starts with a thought: Decisive Strategist, innovative Service, Business & Behavioral Designer and empathetic Change Consultant with international experience.
Werdegang
Berufserfahrung von Lukas Scholte van Mast
Supporting public institutions in the digital transformation of Germany & Europe.
Transformation through Innovation - as standing still leads to falling behind.
Innovation means more than technical invention – it's a matter of culture, business & human experience.
6 Monate, Sep. 2020 - Feb. 2021
Advanced Training in User Experience & Interface Design
cimdata Bildungsakademie GmbHGood strategies lead to good experiences: For customers, citizens & employees.
Digital meets classic: Integrated communication for Germany's orchestra of ideas.
Creating user experiences of the 21st century: For public and industrial clients, insurances and the automotive sector.
5 Monate, Aug. 2016 - Dez. 2016
Marketing-Manager
Galerie Polysémie (Marseille)
Supporting international clients in public relations – on a national and global scale.
Public relations for big lifestyle brands in the heart of Berlin.
6 Monate, Apr. 2013 - Sep. 2013
Film Distributor
Havas Media Group
Working on international projects in the broad field of branded content for Havas France.
Making first experiences in public relations for national and international brands.
Ausbildung von Lukas Scholte van Mast
8 Monate, März 2016 - Okt. 2016
Journalistik und Publizistik
Université de Nice Sophia Antipolis
5 Monate, Okt. 2015 - Feb. 2016
Kulturwissenschaften
Sofia University St. Kliment Ohridski
1 Jahr, Okt. 2014 - Sep. 2015
Kommunikationswissenschaft
Europa-Universität Viadrina
2 Jahre und 6 Monate, Okt. 2014 - März 2017
Medien/Kommunikation/Kultur
Deutsch-Französische Hochschule/Université franco-allemande
1 Jahr und 1 Monat, Sep. 2012 - Sep. 2013
Medienwissenschaften
CELSA Paris
3 Jahre und 11 Monate, Okt. 2010 - Aug. 2014
Publizistik- und Kommunikationswissenschaft
Freie Universität Berlin
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Französisch
Fließend
Spanisch
Grundlagen