Lukas Blachfeldner

Bis 2021, Sales Manager Key Accounts Central Europe, Levi Strauss Germany GmbH

Offenbach, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Führungserfahrung
Strategisches Management
Business Development
Sales
Flexibilität
General Management
Retail
Retail Management
Fashion
Consumer Goods
Textilindustrie
Restrukturierung
Master
Wissenschaft
Sales Management
Salesforce
Franchise
Vertrieb
Key Account Management
Vertriebsmanagement
Personalführung
international experience
Teamleitung
Mitarbeiter
Vertriebsleitung
Team Management
Budgetverantwortung

Werdegang

Berufserfahrung von Lukas Blachfeldner

  • 3 Jahre und 3 Monate, Jan. 2018 - März 2021

    Sales Manager Key Accounts Central Europe

    Levi Strauss Germany GmbH

    Leading a team of dedicated Key Account Managers for DACH and BENELUX

  • 2 Jahre, Jan. 2016 - Dez. 2017

    Head of Sales Deutschland

    eterna Mode GmbH

    P&L Verantwortung für den deutschen Fachhandels-markt in der Hauptproduktgruppe HEMD Direktes Reporting an den CEO -Führung des Vertriebsteams (9 Gebietsmanager, 6 Showrooms in Deutschland, 1 Key Account Manager, 2 Flächenmanager) -Bereichsleitung Innendienst (SBO Mitarbeiter, Analysten) reportet an Verkaufsleiter Deutschland Hemd und VKL. DE Bluse -Entwicklung neuer Vertriebsstrategien und Konzepte -Analyse und Optimierung der Kundenstruktur -Führung der Kundengespräche

  • 1 Jahr und 9 Monate, Juli 2013 - März 2015

    Country Manager Switzerland & Austria

    G-Star Raw

    Responsible for hitting the objectives set for the two countries. -Team Management (front and back office employees) -Report, Analyses, budget management, controlling -Wholesale & Retail (build up and maintain partnerships) -Acquisition (prospect management and location management) -Brand & Distribution planning (marketing support)

  • 2 Jahre und 3 Monate, Jan. 2013 - März 2015

    Country Manager Austria

    G-Star Raw

    Responsible for hitting the objectives set for the two countries. -Team Management (front and back office employees) -Report, Analyses, budget management, controlling -Wholesale & Retail (build up and maintain partnerships) -Acquisition (prospect management and location management) -Brand & Distribution planning (marketing support)

  • 1 Jahr und 8 Monate, Juni 2011 - Jan. 2013

    Account Manager and Retail Account Manager

    G-Star Raw

    -Implement global strategy on partner level -Support and Guidance of Franchise partners and Key Accounts -Budget planning, Reporting, KPI Analysis -Seasonal product selling at the showroom -Account visits, staff training, brand optimization -Prospecting, city-mapping

  • 1 Jahr und 3 Monate, März 2010 - Mai 2011

    Part Time Store Staff

    G-Star Raw Store Innsbruck

    part time sales (20h/week) during studying at University of Innsbruck

  • 2 Jahre, Juni 2009 - Mai 2011

    studentischer Berater

    icons - consulting by students

    With over 50 students across Vienna and Innsbruck, icons is Austria’s largest student consulting firm and is positioned among the best in Europe. The consulting services range from general strategy consulting through marketing to IT solutions.

  • 6 Monate, März 2008 - Aug. 2008

    Praktikant

    Tyrol Equity

    Private Equity Company investing in medium-sized businesses in the producing sector, principally in the German-speaking area. Internship responsibilities: -Establishing investment-proposals -Self dependent project-administration -Compiling of documents and presentations for the board of directors -Analysis of the M&A market in Germany, Austria, Switzerland, Italy) -Assisting the due diligence process of a potential target on site

Ausbildung von Lukas Blachfeldner

  • 1 Jahr und 9 Monate, Okt. 2009 - Juni 2011

    Strategic Management

    Leopold-Franzens-Universität Innsbruck

    Masterthesis on Internet enabled Business Model Innovation

  • 11 Monate, Aug. 2008 - Juni 2009

    Negocios Internacionales

    Universidad Autonoma de Guadalajara Mexiko

    im Rahmen des 2 semestrigen Auslandsaufenthaltes erfolgt eine Vertiefung im Bereich International Business, International Relations, Intercultural Management

  • 1 Jahr und 6 Monate, Okt. 2006 - März 2008

    International Business Studies

    FH Kufstein

    Thema der Bachelorarbeit: Dynamiken und Entwicklungen des alpenländischen M&A Marktes aus Sicht eines Beteiligungsunternehmens

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Spanisch

    Fließend

  • Italienisch

    Grundlagen

Interessen

Socializing
Sport
Traveling
Crossfit
Apnoetauchen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z