Liuman Shaoguang

Angestellt, Advanced Analytics Sales Consultant, Nielsen

Abschluss: MSc, Universität Wien

Vienna, Österreich

Fähigkeiten und Kenntnisse

Sortimentsoptimierung
Data Analysis
Market Research
Projektmanagement
Category Management
Customer satisfaction research
Marketing

Werdegang

Berufserfahrung von Liuman Shaoguang

  • Bis heute 3 Jahre und 9 Monate, seit Okt. 2020

    Advanced Analytics Sales Consultant

    NielsenIQ
  • Bis heute 4 Jahre und 6 Monate, seit Jan. 2020

    Advanced Analytics Sales Consultant

    Nielsen

  • 1 Jahr und 8 Monate, Jan. 2018 - Aug. 2019

    Data Analyst

    Metro Cash & Carry Österreich GmbH

    - Analyst of assortment building process: defining and modifying tailor-made assortment for the customers - Implement and follow up article analysis to support category management - Support and guide the category management regarding marketing activities - Structure and supervise ad hoc reports to category management

  • 6 Monate, Juli 2017 - Dez. 2017

    Praktikantin

    Metro Cash & Carry Österreich GmbH

    - Coordination of Assortment Building Process - Intersection between Sales, Marketing and Category Management - Evaluation of Project Plan - Preparation of Market Data to Category Managers

  • 1 Jahr, März 2015 - Feb. 2016

    Sales Consultant

    Bally

    - Sales Consultant focus on Chinese Travelling Groups - Customer Reactivation - Inventory Management

  • 3 Monate, Juli 2014 - Sep. 2014

    Praktikantin

    German Industry and Commerce

    - Researching and Preparing of Market Data to German and Chinese Investors - Production Site Analysis - Translation of Business Documents

  • 3 Monate, Juli 2014 - Sep. 2014

    Praktikantin

    German Industry and Commerce

    - Researching and Preparing of Market Data to German and Chinese Investors - Production Site Analysis - Translation of Business Documents

Ausbildung von Liuman Shaoguang

  • 3 Jahre und 2 Monate, Okt. 2015 - Nov. 2018

    BWL

    Universität Wien

    Majors: International Marketing and Supply Chain Management Master Thesis: “Domestic Intercultural Service Encounters: The Role of Country Stereotypes in Customer Attributions”

  • 2 Jahre und 9 Monate, Okt. 2012 - Juni 2015

    BWL

    Universität Wien

    Major: Consulting and Management Bachelor Thesis: “The Product Life Cycle”

Sprachen

  • Chinesisch

    Muttersprache

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Standard Tänze
Zumba
Reisen
Kochen

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z