Klaus Hufnagl-Abraham

Angestellt, Sr. Game Designer, Games Producer, IGT, GTECH Austria GmbH, SPIELO

Graz, Österreich

Fähigkeiten und Kenntnisse

Video Games
Game Design
Game Development
Game Mechanics
Project Management
Account Management
Legal
Team Management
Strategic Financial Planning
Funding
Creative Problem Solving
XBOX 360
PC
Mobile Games
FreeToPlay
C++
Animation
OpenGL
DirectX
3D Modeling
Computer Graphics
Character Animation
Level Design
Interactive Entertainment
Software Product Management
Financial Operations

Werdegang

Berufserfahrung von Klaus Hufnagl-Abraham

  • Bis heute 10 Jahre und 5 Monate, seit Feb. 2014

    Sr. Game Designer, Games Producer

    IGT, GTECH Austria GmbH, SPIELO

  • 1 Jahr und 2 Monate, Dez. 2013 - Jan. 2015

    Consultant

    PROJECTCIRCUS

  • 6 Jahre und 7 Monate, Mai 2007 - Nov. 2013

    CEO, Founder

    Bongfish GmbH

    Austria-based Bongfish develops authentic licensed action-sports video games through a proprietary game-engine that recreates the 'soul & vibe' of sports experiences. The company subsequently has grown by 25 people with over 98% of its employees touting academic degrees. The strong educational background of Bongfish’s core leadership and development staff blends with the company’s focus on a high tech approach to game development.

  • 2 Jahre und 4 Monate, Sep. 2005 - Dez. 2007

    CEO, Founder

    Bongfish Interactive Entertainment OEG

Ausbildung von Klaus Hufnagl-Abraham

  • Telematics

    Technische Universität Graz

Sprachen

  • Englisch

    Fließend

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Französisch

    Grundlagen

Interessen

Snowboarding
Wakeboarding
Skateboarding
Motocross

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z