Herbert Lechner

Angestellt, Leiter Key Account Management Trucks Deutschland, Iveco Magirus AG

Unterschleißheim, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Vertriebsleitung
Key Account Management
District Sales Management
Project management
Mitarbeiterführung
Nutzfahrzeuge
Kundendienstleitung

Werdegang

Berufserfahrung von Herbert Lechner

  • Bis heute 4 Jahre und 4 Monate, seit März 2020

    Leiter Key Account Management Trucks Deutschland

    Iveco Magirus AG
  • 6 Monate, Okt. 2019 - März 2020

    International Key Account Manangement Heavy and Medium Trucks

    Iveco Magirus AG
  • 1 Jahr und 5 Monate, Juni 2018 - Okt. 2019

    Leiter District Management Private Händler in Deutschland

    Iveco Magirus AG

    Verantwortung für die vertriebliche Betreuung der privaten Iveco Vertragshändler in Deutschland. Optimierung der Ausschöpfung des vorhandenen Marktpotentials. Zentraler Ansprechpartner für den Geschäftsführer und Vertriebsleiter des Händlers. Definition und Abstimmung von strategischen und operativen Maßnahmen mit den Händlern zur Steigerung ihrer Leistungsfähigkeit. Umsetzung von Konzernentscheidungen bei und mit den Händlern.

  • 6 Jahre und 3 Monate, Apr. 2012 - Juni 2018

    Leiter Key Account Management Deutschland (Light / Medium)

    IVECO MAGIRUS AG Deutschland

    Lead amd develope a team of 5 National Key Account Manager. Responsible in Germany for AGP, number of sold Vans and Medium Trucks and Market Share (Key Account Channel). Close cooperation with International Key Account Turin.

  • 1 Jahr und 5 Monate, Nov. 2010 - März 2012

    Key Account Senior Specialist

    Iveco Magirus AG Deutschland

    Beeing responsible for all international KA projects in Germany, leading and monitoring the offer processes, beeing contact person for International KA in HQ Turin. Manage offers, tenders and negotiations in line with budget objectives in terms of volumes and profitability. claims. Coordination of activities of different departments, who are involved in the project. Main customers are Deutsche Post/DHL, UPS, bofrost* and big international rentals. Leading a team of two people.

  • 2 Jahre und 11 Monate, Dez. 2007 - Okt. 2010

    National Key Account Manager

    Iveco Magirus AG Deutschland

  • 1 Jahr und 8 Monate, Apr. 2006 - Nov. 2007

    Leiter Customer Service Iveco Austria

    Iveco Austria

    Launch SAP in the area of customer service austria (included workshops and dealer). Initation of Fiat Professional in the own workshops of Iveco Austria. Responsible for Parts, own workshops, warranty and technical support. Lead the Customer Service Organisation in Austria with more than 100 people.

  • 4 Jahre und 10 Monate, Juni 2001 - März 2006

    Leiter Customer Service Fleet Management Deutschland (Key Account After Sales)

    Iveco Magirus AG Deutschland

    Establish and develope a new department in Customer Service to guarantee the optimal care of Key Account Customer in Germany => coordinate and manage all activities in After Sales. This department have to support the National Key Account Manager with there projects and work closely together with the sales team.

  • 2 Jahre und 3 Monate, März 1999 - Mai 2001

    Key Account Fleet Manager Customer Service

    Iveco Magirus AG Deutschland

    Manage and coordinate all after sales activities for the KA Customer bofrost* and Coca Cola in Germany.

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Gut

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z