Heinrich Mainka
Bis 2023, Service Transition Manager, Telefónica Germany GmbH & Co. OHG
München, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Heinrich Mainka
Bis heute 1 Jahr und 5 Monate, seit Feb. 2023
Group Lead IT Major Incident Management
Telefónica Germany GmbH & Co. OHG
3 Jahre, Feb. 2020 - Jan. 2023
Service Transition Manager
Telefónica Germany GmbH & Co. OHG
Determining requirements and representing operations in tenders and contract negotiations with vendors; Creation of operational concepts and management of the transfer of both projects and new technologies into the operational processes and units; Assisting in the design of new working methods for the organisation.
7 Jahre und 1 Monat, Jan. 2013 - Jan. 2020
Network specialist
Telefónica o2 Germany GmbH & Co. OHG
Operation of the Mobile IP Core, DCN; Specialist for customer-specific APN; Analysing and troubleshooting; Interface to the SOC and NOC; Certification: JNCIA & JNCIS-SP
4 Jahre und 10 Monate, März 2008 - Dez. 2012
Support engineer
Telefónica o2 Germany GmbH & Co. OHG
Detection of faults in the mobile core area; Handling and solving technical faults or forwarding them to the back office
1 Jahr und 6 Monate, Sep. 2006 - Feb. 2008
Mitarbeiter Business Service
Telefónica o2 Germany GmbH & Co. OHG
Detection of faults (cause research, remediation) and, if necessary, forwarding to 3rd level support
Azubi: Fachinformatiker FR Systemintegration
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Französisch
Grundlagen
Polnisch
Muttersprache