Giulia Flock

Freiberuflich, Digital Communication Strategist, Giulia Flock Marketing

Global, Deutschland

Über mich

My focus is on digital and targeted communication strategies. With a degree in journalism, marketing education and many years of experience in media production, I combine the elements I consider essential for successful communication: Verbal skills, understanding of people, data analysis and creativity. At LOBECO, I develop social media and digital strategies in the financial services and healthcare sectors with my team. Driven by the ambition to shape the digital transformation and generate data through digital communication measures that not only show performance, but also provide valuable insights into target groups and user behaviour. The focus on data processing provides us with the perfect basis for the continuous optimisation of communication activities. Working at LOBECO, I value the privilege of being able to balance between key account, project and campaign management, as well as working with a motivated, reliable and ambitious team.

Fähigkeiten und Kenntnisse

Apple Final Cut Pro
Adobe Photoshop
Adobe InDesign
Adobe Illustrator
CMS
Text
Journalismus
Public Relations

Werdegang

Berufserfahrung von Giulia Flock

  • Bis heute 9 Monate, seit Okt. 2023

    Digital Communication Strategist

    Giulia Flock Marketing

  • Bis heute 2 Jahre, seit Juli 2022

    Consultant I Team Lead

    LOBECO GmbH
  • 2 Jahre und 5 Monate, Apr. 2021 - Aug. 2023

    Consultant & Team Lead I Digital Communication Strategies

    LOBECO GmbH
  • 9 Monate, Apr. 2021 - Dez. 2021

    Social Media Manager

    LOBECO GmbH
  • 1 Jahr, Jan. 2020 - Dez. 2020

    Trainee PR Consultant

    factum Presse & Öffentlichkeitsarbeit GmbH
  • 2016 - 2019

    Creative Media Producer

    BAVArea 41 Bild- & Ton-Produktion

    Produktion von Imagefilmen, Seminar-Videos, Texten und Grafiken.

  • 2014 - 2015

    Medien-Produktion

    BAVArea 41 - Bild- & Ton-Produktion

    Filmschnitt mit Final Cut Pro, Kameraführung, Vertonung, Konzeption, Foto

Ausbildung von Giulia Flock

  • 2017 - 2020

    Journalismus & PR

    Freie Journalistenschule Berlin

    Recherche, Journalist. Darstellungsformen, Presserecht, Journalist. Texten, Interview, Onlinejournalismus, Bücher veröffentlichen, Medienordnung, Medienökonomie, Medienmanagement, Medienwissenschaften, Grundlagen Public Relations, Instrumente der Öffentlichkeitsarbeit, Presse- und Medienarbeit

  • 2013 - 2015

    Marketing, Management

    Industrie- und Handelskammer

    Personal- & Kundenmanagement, Marketing, Werbung, Betriebswirtschaftliche Grundlagen

Sprachen

  • Deutsch

    -

  • Englisch

    -

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z