Désirée Hanraths

Angestellt, Transition & Transformation Project Manager, Bayer Business Service GmbH

Leverkusen, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

die Fähigkeit andere und mich selbst zu motivieren
Ergebnis- und Zielorientierung
strukturiertes Denken und Vorgehen
Methodenkompetenz
Prozess Management
Projekt Management
Teamfähigkeit
Selbstständigkeit
Kommunikationsfähigkeit
Aufgeschlossenheit
unkonventionelle Ideen
Eigeninitiative
Verantwortungsbewusstsein
....

Werdegang

Berufserfahrung von Désirée Hanraths

  • Bis heute 9 Jahre, seit Juli 2015

    Transition & Transformation Project Manager

    Bayer Business Service GmbH

    Define global and local Transition and Transformation projects in alignment with the client. Lead Transformation projects incl. budget and project members. Ensure smoothly business- and IT-process integration. Responsible for the fulfillment of project objectives within timeline and ensure business case.

  • 2 Jahre und 3 Monate, Apr. 2013 - Juni 2015

    Board Assistance to Global Leadership Team of Business Unit

    Bayer Business Services GmbH

    Facilitate development of global operation goals and strategic objectives with senior management of the business unit (BU). Implement communication and training objectives for L4 managers with respect to BU and Company strategy objectives. Reporting and tracking of BU´s strategic projects. Establish cross BU-Meetings and workshops in order to align and achieve desired strategic objectives.

  • 1 Jahr und 1 Monat, März 2012 - März 2013

    Organizational Change Support

    Bayer Business Services GmbH

    Consulting of business units regarding realization of reorganization. Coaching of Manager/ Leader and Teams and conducting of individual Onboarding Workshops on all hierarchy level (team development, clarification of questions regarding process, administration within teams, knowledge transfer, interface clarification, etc.)

  • 2 Jahre und 11 Monate, Apr. 2009 - Feb. 2012

    Business Excellence Consultant

    Bayer Business Services GmbH

    Verantwortlich (Projektleitung) für die Verankerung (Bereitstellung, Vermittlung und Anwendung) einer praktikablen, ergebnisorientierten, motivierenden und effizienten Vorgehensweise um den Kontinuierlichen Verbesserungsprozess (KVP)/ Continuous Improvement process (CIP) zu unterstützen. Nutzung eines erprobten Methodensets und anwendbaren Werkzeugen basierend auf Industriestandards (Kaizen, (Lean) Six Sigma) mit Hilfe von Training on the Job inklusive Coaching.

  • 4 Jahre und 4 Monate, Jan. 2005 - Apr. 2009

    Process Manager

    Bayer Business Services GmbH

    Process (Reference) Model, Workflow and Process Mapping, Maßnahmenkoordination, Process Change Management, Organizational Change Management

  • 2 Jahre und 5 Monate, Sep. 2002 - Jan. 2005

    Auszubildende - Informatikkauffrau

    Bayer Industry Services

Ausbildung von Désirée Hanraths

  • 1 Jahr und 4 Monate, Mai 2006 - Aug. 2007

    IT akademie NRW

    Projektmanagement, Personalmanagement, Mitarbeiterführung, Business Process Management, Rational unified Process, IT-Infrastructure Library, Key Performance Indicators, Serviceorientierte Architektur, Unified modelling Language

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

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