Christian Lohmann

Angestellt, Senior Systems Engineer, BWI GmbH

Frankfurt am Main, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Support
Proactive Maintenance
Websphere
Application Server
Anwendungsbetreuung
Informationstechnologie
Englische Sprache
Ansible

Werdegang

Berufserfahrung von Christian Lohmann

  • Bis heute 2 Jahre und 7 Monate, seit Dez. 2021

    Senior Systems Engineer

    BWI GmbH
  • Bis heute 6 Jahre und 6 Monate, seit 2018

    Senior IT Specialist

    IBM Deutschland GmbH

    Working in worldwide IBM L2 Support for WAS, IHS, eXtreme Scale (WXS) and WebSphere Liberty. Performing WebSphere Application Server and Liberty Profile healthchecks. Incident Tracking with Salesforce Lightning.

  • Bis heute 21 Jahre und 6 Monate, seit 2003

    Senior Software Engineer

    IBM Deutschland GmbH
  • 1995 - 2021

    Software Support Specialist

    IBM Deutschland GmbH

    Software Support Specialist for WebSphere Application Server and HTTP Server, working in remote support for european industry and banking clients. Also doing customized proactive maintenance and system health checks of WAS.

  • 2002 - 2006

    Software Support Specialist

    IBM Deutschland GmbH

    Software Support for WebSphere Application Server, Portal Server and IBM HTTP Server

  • 2000 - 2002

    Software Support Teamlead

    IBM Deutschland GmbH

    Teamlead and Support Engineer for Multivendor Software Support Level1 in Germany (Microsoft Windows NT, Windows 2000, OS/2 Warp Server, Citrix Metaframe)

  • 1995 - 2000

    Software Support Engineer

    IBM Deutschland GmbH

    Software Support for OS/2, IBM LAN Server and Windows NT

Ausbildung von Christian Lohmann

  • 3 Jahre, Okt. 1992 - Sep. 1995

    Technische Informatik

    Berufsakademie (DHBW) Mannheim

    Duale Ausbildung an der DHBW Mannheim und bei IBM in Mainz.

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z