Christian Kollmann

Angestellt, Workspace Improvement Manager, Schenker Global Management & Service GmbH

Wien, Österreich

Fähigkeiten und Kenntnisse

ITIL 4 Foundation
MCSA Server 2012
Support Windows 7
Windows 8
Windows 8.1
Support Microsoft Office 2010
Office 365
Verwaltung Microsoft Exchange 2013
Administration und Verwaltung VMware ESXI
Administration Microsoft SharePoint 2013
Backup und Restore mit Symantec Backup Exec™ 2012
Administration Windows Server 2003 - 2008 - 2012
Verwaltung Blackberry Enterprise Server
Planung und Implementierung von Standorten und MPL
Online Domain Managment und DNS Service
Budgetierung der IT
Support Telekommunikation ( Blackberry - Apple iOS
Kentnisse Cisco ASA und div. Netzwerkkomponenten
Steuerung und Umsetzung der kaufmännischen und adm
ITIL Foundation Certification
Active Directory
Projektmitarbeit

Werdegang

Berufserfahrung von Christian Kollmann

  • Bis heute 2 Jahre und 1 Monat, seit Mai 2022

    Workspace Improvement Manager

    Schenker Global Management & Service GmbH

    I am are part of that global distributed team, coordinating all requested service improvements to ensure implementation of optimization changes for an improved operational efficiency, quality, service, and profitability. As a Global Service Improvement Coordinator I acted as a connector between GEUSO/CIS/GIS management, technical teams and service design teams, supports and manages with technical expertise, organization for all service improvements requested for the different services.

  • 2 Jahre, Juni 2020 - Mai 2022

    Microsoft Azure Test Tenant Engineer

    Schenker Global Management & Service GmbH

    Build and run the global Office 365 “Test Tenant” Mentoring a group of admins in the Global End User Support 2nd level support team Development and implementation of technical guidelines and standards for the “TestTenant” Plan,build,run the office 365 test tenant with the Global End User Support 3rd. level team Implement Office 365 and related technologies Create and document operational processes for the Global End User Support 2nd. Level team Provide Trainings to other units like ServiceDesk

  • 2 Jahre und 1 Monat, Juni 2018 - Juni 2020

    Microsoft Azure System Engineer

    Schenker Global Management & Service GmbH

  • 10 Monate, Sep. 2017 - Juni 2018

    Microsoft Azure System Engineer

    DB Schenker & CO AG

  • 2 Jahre und 3 Monate, Juli 2015 - Sep. 2017

    IT Infrastructure Specialist

    DB Schenker & CO AG

  • 3 Jahre und 9 Monate, Nov. 2011 - Juli 2015

    IT Systemadministrator

    Powerserv Austria GmbH

  • 3 Jahre, Dez. 2008 - Nov. 2011

    IT-Technician

    Neumann International AG

  • 3 Jahre, Jan. 2006 - Dez. 2008

    Disposition

    Infoscreen Austria

    Erstellen des Programmes und Disponierung. Kontrolle der Beitrage auf Richtigkeit und Gültigkeit. Bereitschaftsdienste für die Technik. Wartung der Anlagen. Mitarbeit an Projekten der Firma, sowie einzel Projekten.

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

Interessen

Fitness
Lesen
Computernetzwerke
IT - Security

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z