Benedikt Kestner
Angestellt, Technical Manager Service Delivery Management MS, DIEBOLD NIXDORF
Hövelhof, Deutschland
Werdegang
Berufserfahrung von Benedikt Kestner
Bis heute 5 Jahre und 8 Monate, seit Nov. 2018
Technical Manager Service Delivery Management MS
DIEBOLD NIXDORF- Creating Solution Design for retail solution across divisions - Management of 2nd Level and 3rd Level Support - Supporting Problem Management, Incident Management, Change Management - Support for Hardware, Software and Network - continuous service improvement - implementing ITIL processes
Bis heute 20 Jahre und 8 Monate, seit Nov. 2003
Geschäftsführer
Kestner IT
- Subject Matter Expert/ BLF for a retail customer with a managed store solution - On-Site support during pilot rollout - Problem Management, Incident Management, Change Management - Training of 1st and 2nd Level - Knowledge Transfer from developer to helpdesk - Leading task forces for solving more complicated issues - Coordinating a virtual international team - Support for the whole solution o Hardware o Software o Network o OS - Support of the solution design - continuous service improvement
1 Jahr und 5 Monate, Jan. 2013 - Mai 2014
Softwaretester
Wincor-Nixdorf AG
- Creating test plans - Running continuously tests with new releases - Test planning - Automation of tests - Coordinating a virtual international team
10 Monate, Apr. 2012 - Jan. 2013
Angestellter
Wincor Nixdorf
Studium Elektrotechnik
3 Monate, Okt. 2008 - Dez. 2008
studentische Hilfskraft
Helmut-Schmidt Universität
2 Jahre und 9 Monate, Okt. 2003 - Juni 2006
Tellerwäscher
Restaurant Balthasar
Ausbildung von Benedikt Kestner
4 Jahre und 9 Monate, Apr. 2010 - Dez. 2014
Informatik
Fernuniversität Hagen
4 Jahre, Okt. 2007 - Sep. 2011
Elektrotechnik
Helmut-Schmidt Universität, Universität der Bundeswehr
Sprachen
Deutsch
Muttersprache
Englisch
Fließend
Spanisch
Grundlagen
Russisch
Grundlagen
Polnisch
Grundlagen