Bastian Poschmann

Angestellt, Director IT Services Central Europe, DSV - Global Transport and Logistics

Kassel, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Projektmanagement (Prince2)
Leitung / Personaleinsatzplanung im Bereich IT (Se
Systemadministration
Internationale Zusammenarbeit
Aufbau / Entwicklung von KPI's im Bereich IT
Aufbau / Entwicklung eines Service Desks
Konsolidierung IT Infrastruktur
Führen auf Distanz

Werdegang

Berufserfahrung von Bastian Poschmann

  • Bis heute 3 Jahre und 2 Monate, seit Mai 2021

    Director IT Services Central Europe

    DSV - Global Transport and Logistics

    Responsible for IT Services in Germany, Austria, Switzerland, Poland, Czech Republic, Slovakia and Hungary Supporting 7000+ users in 100+ sites. Heading a team of 45 people

  • 2 Jahre und 2 Monate, Apr. 2019 - Mai 2021

    Senior Manager IT Services Central Europe

    DSV - Global Transport and Logistics

    Responsible for IT Services in Germany, Austria, Switzerland, Poland, Czech Republic, Slovakia and Hungary Supporting 7000+ users in 100+ sites. Heading a team of 45 people

  • 1 Jahr und 5 Monate, Jan. 2018 - Mai 2019

    Senior Manager IT Services Central Europe

    DSV Deutschland

    Responsible for IT Services in Germany, Austria, Switzerland and France Supporting 4000+ users in 70+ sites. Heading a team of 26 people

  • 2 Jahre und 3 Monate, Okt. 2015 - Dez. 2017

    Section Manager IT Services DACH

    DSV Deutschland

    Responsible for IT Services in Germany, Austria and Switzerland Supporting 3200+ users in 60+ sites. Heading a team of 19 people

  • 1 Jahr und 7 Monate, März 2014 - Sep. 2015

    Section Manager IT Services

    DSV Road GmbH

    Taking the lead of IT Services in Germany. Heading two departments (Infrastructure and Service Desk). Leading hardware and network standardization inititaves (server decommissioning; rollout of Cisco equipment in all sites in Germany; IP standardization; etc.) Supporting 2800+ users in 50+ sites. Heading a team of 17 people

  • 1 Jahr und 5 Monate, Okt. 2012 - Feb. 2014

    Service Desk Manager

    DSV Road GmbH

    Develop local Service Desk for DSV Germany (advanced KPI / reporting and Incident Management functionalities). Supporting 2000+ users. Heading a team of 5 people

  • 9 Monate, Jan. 2012 - Sep. 2012

    Request Manager

    DSV Road GmbH

    Building up a local Service Desk for DSV Germany (Ticketsystem, Hotline, KPI's etc). Supporting 2000+ users. Heading a team of 5 people

  • 5 Jahre und 6 Monate, Juli 2006 - Dez. 2011

    ICT

    DSV

    - Koordination IT-spezifischer Tätigkeiten - Systemadministration - 1st / 2nd Level Support (intern/extern) - Kundenanbindung - Administration Active Directory - Einrichtung mobiler Geräte (Apple, Windows Mobile) - Administration der Hardware (Scannertechnik, Netzwerkkomponenten, Zutrittssystem etc.) - Wartung und Pflege des Zeiterfassungssystems - Schnittstelle zur Lohnabrechnung und Personalabteilung - Reporting im Bereich Personalmanagement - Kostencontrolling im Bereich IT

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z