Andreas Oravetz

Angestellt, Leading Consultant, NTT DATA DACH

Abschluss: Certified Computer Scientist, Akademie für Datenverarbeitung

Ehningen, Deutschland

Fähigkeiten und Kenntnisse

Teamfähigkeit
Flexibilität
der Wille zur Extrameile
Entscheidungsfähigkeit
Verantwortungsbewusstsein
Koordination
Belastbarkeit
Management
Verfahren
Client

Werdegang

Berufserfahrung von Andreas Oravetz

  • Bis heute 2 Jahre und 9 Monate, seit Okt. 2021

    Leading Consultant

    NTT DATA DACH
  • 3 Jahre und 3 Monate, Juli 2018 - Sep. 2021

    Service Excellence Leader DACH

    IBM Deutschland Business & Technology Services GmbH

    .-Owner of Service Quality Management System for DACH region / ongoing optimization and corrective actions (CSI) -Management link to overall service quality and escalation SPoC for troubled accounts -Analytics cross all accounts on RCAs / findings to derive general corrective (SIPs) actions for DACH region -Client Advocacy Leader in DACH to drive and improve Net Promoter Score -Personnel responsibility for near-/ offshore team

  • 8 Jahre und 9 Monate, Okt. 2009 - Juni 2018

    Process Owner Incident / Major Incident Management DACH

    IBM Deutschland Business & Technology Services GmbH

    -Process Owner ITIL Processes (Incident/Major Incident Management, Problem Management, Change Management, Request Fulfilment) -Co-author Incident Process EMEA -Audit lead for ISAE, Corporate Audits, ISO with regards to ITIL processes -Project manager -Educational excellence lead for ITIL Processes (Incident-/Problem Management)

  • 4 Jahre und 9 Monate, Jan. 2005 - Sep. 2009

    Service Delivery Manager

    IBM Deutschland Business & Technology Services GmbH

    -Service Delivery Management (Customer Facing) -Special project lead “firefighter” for troubled accounts (CritSit Management for contract enablement & BAU readiness) – Roadmap to target -Project Management & Transition Management -Managing Daily Business (Incident Management, Change Management) for IBM internal account -CritSit Lead on IBM internal shared environment (Moderation and solution finding)

  • 7 Jahre und 7 Monate, Juni 1997 - Dez. 2004

    IT Support Specialist

    IBM Deutschland GmbH

    -Desktop/Laptop end-user support (Windows/OS2), 1st/2nd Level Support, IBM internal -Lotus Notes Networkadmin, Database Programming -Windows NT Networkadmin

Ausbildung von Andreas Oravetz

  • 3 Jahre und 1 Monat, Sep. 1994 - Sep. 1997

    Business informatics

    Akademie für Datenverarbeitung

    -allgemeine IT -Programmierung (Assembler, COBOL, C, C++) -Marketing -BWL -VWL -Betriebspsychologie

Sprachen

  • Deutsch

    Muttersprache

  • Englisch

    Fließend

  • Französisch

    Grundlagen

  • Slowakisch

    -

Interessen

Tanzen
Karate
Heimwerken

21 Mio. XING Mitglieder, von A bis Z